D4 is al bezig met komende bekerwedstrijd

Rohda '76 D3

Jan Meijer (schot)
... (schot)
Aron van Ziel (vrije trap)
... (schot)

D-Pupillen, D4, 7e klasse 05

21 april 2012 9:45

P. v. Woerkom

In de laatste thuiswedstrijd van deze competitie speelde de nummer 2 (D4) tegen de nummer 3, Rohda D3. Toen de scheidsrechter om 9h45 de wedstrijd wilde beginnen, stonden er nog maar 10 Bodegraafse spelers op het veld. Eén leider met inzittenden was nog niet aangekomen, dus werd er gevraagd of er even gewacht kon worden. Twintig minuten later kon er alsnog begonnen worden. D4 startte als vanouds, want na 7 minuten wist Imad al het net te vinden. Na een solo waarbij hij 2 spelers omspeelde, wist hij ook de keeper te verschalken. Na het doelpunt bleef D4 de bovenliggende partij, maar ook Rohda begon van zich af te bijten. Zo kopte één van de Bodegravers uit een hoekschop op de bovenkant van de kruising. Toch wist Jan, nadat een inzet van Hidde in de Rohda-verdediging niet goed werd verwerkt, via de binnenkant van de paal 2-0 aan te tekenen. Dat was schijnbaar het sein voor D4 om het rustiger aan te gaan doen. Van lieverlee verloor D4 de greep op de wedstrijd en kwam Rohda steeds beter in het spel. Dat resulteerde 5 minuten voor rust voor de aansluitingstreffer toen Maks een afstandsschot niet goed beoordeelde.

Nadat in de rust de jongens weer aangespoord waren, kwam er weer wat meer gedrevenheid in het spel van D4, maar Rohda niet zich niet wegspelen. De spitsen van Rohda werden niet vaak in het spel betrokken, maar als ze aan de bal waren, werd het wel gevaarlijk. Namens D4 was Jan de meest gevaarlijke man, die via de rechtsbuitenpositie regelmatig gevaar stichtte. Halverwege de tweede helft leek de beslissing te vallen. Aron nam een vrije trap op een behoorlijke afstand van het strafschopgebied. Hoewel Aron de intentie had de bal in de punt van de aanval te pompen, miste de bal alle spelers, schoot door op het natte veld en  stuiterde ook nog eens óver de verbouwereerde keeper (3-1). Via deze link is dit doelpunt terug te zien op Youtube:

https://www.youtube.com/embed/PltDoEd9xzk ; met dank aan Lennart!!

D4 had daarna nog kans op de 4-1, maar het doelpunt van Imad werd wegens buitenspel afgekeurd. Ook Ziggy werd nog vrij voor de keeper gezet, maar richtte helaas naast het doel.

Rohda deed nog wat terug (3-2), waaarna D4 was niet bij machte om de wedstrijd weer in handen te nemen. Patriek haalde in een scrimmage nog een keer de bal van de doellijn. Kortom het werd een onnodig krappe overwinning, waarbij D4 waarschijnlijk al met het hoofd bij de ¼-finale bekerwedstrijd van a.s. maandag is. Ze spelen dan thuis om 19h00 thuis tegen Zwervers D4, de kampioen in de poule van Schoonhoven D5. Kortom dat wordt een spannende pot. Hierbij dan ook de uitnodiging om D4 te komen steunen in de strijd voor een plekje in de halve finale. KOMT DAT ZIEN!!