B4 wint ook uit van BVCB B4

BVCB B4

B-Junioren, B4, 5e klasse 05

28 april 2012 11:00

Schoonhoven B4 heeft tegen BVCB B4 dit seizoen een 100% score geboekt, door ook de uitwedstrijd in Bergschenhoek te winnen. Na de eerdere 4 – 0 thuisoverwinning werd het nu een 1 – 3 zege.

Schoonhoven begon voortvarend aan de wedstrijd en wist binnen 10 minuten het eerste doelpunt te scoren. Een aanval die al afgeslagen leek, leverde onverwacht een bal in de voeten van Jesper op, die middenin het strafschopgebied stond; hij aarzelde geen moment en schoot Schoonhoven naar de verdiende voorsprong. In het eerste deel van de eerste helft had Schoonhoven sowieso een behoorlijk overwicht. Kort na de 0 – 1 landde een corner van de voet van Rick op de lat; ook uit de rebound wisten onze jongens niet te scoren. Ook enkele andere halve kansen werden niet benut.

Na de wissel van Dayo verdween de angel uit de aanval en tegelijkertijd werd het voetbal wat slordiger. BVCB werd daarom steeds meer de bovenliggende partij en kwam in het tweede deel van de eerste helft vaker in de buurt van de Schoonhovense goal. Na een half uur spelen viel een tegenstander, in het Schoonhovense strafschopgebied, over het been van Jurrie; de scheidsrechter meende abusievelijk dat er sprake was van een overtreding en besloot een strafschop toe te kennen aan Bergschenhoek. De penalty werd echter ruim naast het doel van Jaysey geschoten. Even later was het echter toch raak voor BVCB. Via een mooie aanval door het midden werd de snelle rechtsbuiten van Bergschenhoek in stelling gebracht. Zijn schot op doel werd door een andere aanvaller bij de 2e paal mooi ingetikt. Tot aan de rust kwam Schoonhoven niet meer goed in de wedstrijd en het team mocht niet klagen over de 1 – 1 ruststand.

Ongetwijfeld heeft Vincent in de kleedkamer een donderspeech afgestoken, want vanaf de aftrap speelde Schoonhoven een veel fellere en betere tweede helft. Na een kwartiertje werd de aanvalslust beloond met een strafschop. Ook deze beslissing van de scheidsrechter was twijfelachtig, want Dayo werd weliswaar stevig geraakt door een mistrappende tegenstander, maar de bal was al ver buiten zijn bereik. Rick plaatste de bal mooi in de linkerbenedenhoek, net buiten bereik van de keeper. Schoonhoven behield gedurende de tweede helft een licht overwicht, maar moest af en toe toch oppassen voor de lange ballen, die met de wind mee ver kwamen en af en toe wat gevaar veroorzaakten in de Schoonhovense defensie.

Vijf minuten voor tijd kon Schoonhoven dan eindelijk de wedstrijd in het slot gooien. Een mooie pass van Jesper werd halverwege de helft van de tegenstander goed opgepikt door Rick; die speelde zijn directe tegenstander uit en kon de bal netjes langs de uitlopende keeper in het doel schieten. De wedstrijd was weliswaar inmiddels beslist, maar het venijn zat toch nog in de staart. Tijdens het slotoffensief van BVCB maakte Cody een sliding, waarna diens tegenstander op zijn voet ging staan. Omdat de scheidsrechter hier geen werk van maakte, ging Cody – te opgewonden – verhaal halen bij de leidsman; hierna mocht de aanvoerder van de B4 de laatste minuten van de wedstrijd vanaf de zijlijn aanschouwen.

Met deze overwinning is een mooie klassering in de middenmoot zeker gesteld. In de laatste wedstrijd van het seizoen, tegen het onderaan bungelende SVS B4, kunnen de jongens nog proberen het doelsaldo om te buigen naar een positieve score.