Bekersprookje D4 duurt voort: halve finale is bereikt!

Zwervers, cvv D4

Aron van Ziel (vrije trap)

D-Pupillen beker poule, D4, Groep 7 08

23 april 2012 19:00

M. Boer

D4 heeft zich maandagavond via een zwaar bevochten 2-0 overwinning op cvv de Zwervers D4 geplaatst voor de halve finale van het bekertournooi.

Doordat het team van Zwervers jl zaterdag ook al in Schoonhoven aan de bak moest voor de competitie (7-1 winst tegen Schoonhoven D5), konden de teams elkaar al flink bespieden. Die overwinning gaf toch wel aan dat van onderschatting geen sprake kon zijn. Met name de spits van de Capellenaren liet in die wedstrijd zien, dat hij de man was waar alles om draaide. Dus aan Melvin de schone taak om deze target-man uit de wedstrijd te spelen.

De wedstrijd ging vanaf het begin alle kanten op. Beide teams kozen de aanval, waardoor het spel veel heen en weer ging, zonder dat er echt veel uitgespeelde kansen waren.

Schermutselingen waren er zeker voor beide doelen, maar Imad was nog het dichtst bij de openingstreffer, maar hij schoot over. Ook Zwervers liet zich niet onbetuigd, maar in alle gevallen wist de Schoonhovense verdediging het gevaar in te dammen.

Na 10 minuten viel het eerste Schoonhovense doelpunt, toen Ziggy de bal vanaf het middenveld in het strafschopgebied pompte, waarna Imad enkele spelers omspeelde en de bal in de lange hoek schoot (1-0).

De eerste dreun was uitgedeeld. En aangezien Melvin de spits van Zwervers ook uit de wedstrijd speelde, kwamen de Capellenaren er nauwelijks aan te pas in de resterende eerste helft. Veel uitgespeelde kansen kreeg Schoonhoven niet, maar D4 was wel de bovenliggende partij.

In de rust hoefde er dus niet veel gesleuteld te worden aan het strijdplan. Alleen de concentratie moest vastgehouden worden en er moest bij het eigen doel vandaan gevoetbald worden. Maar dat laatste was makkelijker gezegd dan gedaan. Zwervers kwam goed en in gewijzigde opstelling uit de kleedkamer, waarbij de spitsen een vrijere rol kregen. Hierdoor raakte de Schoonhovense verdediging even in verwarring, maar dat had geen negatieve gevolgen voor de stand.

Zwervers dwong Schoonhoven wel verder terug dan eigenlijk de bedoeling was, maar probeerde met spaarzame counters iets te bewerkstelligen. Bij één van die tegenaanvallen werd Imad net buiten de 16 onderuit gehaald, waardoor scheidsrechter Boer een vrije trap aan D4 gaf. Aron posteerde zich achter de bal en tracteerde het massaal aanwezige publiek door de bal op wonderschone wijze in de kruising te krullen (2-0).

Maar daarmee leek de wedstrijd vooralsnog niet gespeeld te zijn. Zwervers bleef aandringen en Schoonhoven bleef fel verdedigen en gaf onder leiding van Stefano nauwelijks iets weg. Voorzetten en hoekschoppen werden door Maks onschadelijk gemaakt en een enkele afstandsschoten gingen naast of waren ook een prooi voor Maks. Door keihard werken van het hele team kwam Zwervers niet meer aan scoren toe en blies de scheidsrechter het verlossende signaal.

Een teamprestatie van jewelste heeft D4 in de halve finale gebracht, waarin het dan de strijd mag aangaan tegen IJVV de Zwervers uit Rotterdam-IJsselmonde. De wedstrijd wordt op 5 mei in Rotterdam gespeeld.