C1 start bekertoernooi met overwinning

UNIO C1

C-Junioren beker poule, C1, Groep 2 06

25 augustus 2012 11:00

Zaterdag 25 augustus is Schoonhoven C1 het seizoen gestart met de eerste bekerwedstrijd. Tegenstander was Unio, vorig jaar 2e in de competitie en een elftal wat verzorgd voetbal speelt. Omdat er nog geen oefenwedstrijden waren gespeeld was dit de eerste keer dat we met het nieuwe elftal aan de slag gingen.

Dit laatste bleek ook wel uit de eerste 5-10 minuten, waarin Unio een paar kansen kreeg. Hierna pakte Schoonhoven het prima op. De posities werden nu goed bezet en ook verdedigend stond het beter. Er werd goed opgebouwd en hierdoor onstond er meer druk naar voren. Het eerste doelpunt werd gemaakt door Robbin, die de uitgelopen keeper, na een afgeslagen aanval, ver voor z'n doel zag staan. Van grote afstand schoot hij de bal over de keeper binnen. Het doelpunt luidde een periode van prima voetbal in. Het 2e doelpunt maakte nieuwkomer Walter (overgekomen van SPV). Spelend als aanvallende middenvelder werd hij met zijn rug naar het doel diep ingespeeld. In één beweging draaide hij prachtig voorbij zijn verdediger en kwam alleen voor de keeper. De afronding was uiterst beheerst.

De 2e helft gaf hetzelfde spelbeeld, waarbij we af en toe vergaten te scoren. Het 3e doelpunt onstond uit een penalty van Gerwin. Hieraan ging een prima aanval via Joris en Thijs vooraf. Hierna was het een beetje op voor onze mannen. 3 weken trainen hadden nog niet de vereiste conditie opgeleverd. Er werd niet meer simpel gespeeld, de bal werd niet meer in de ploeg gehouden doordat er veelal lange ballen werden gespeeld. Hierdoor wist Unio binnen enkele minuten 2 keer te scoren en werd het nog spannend. Gelukkig klonk niet lang daarna het eindsignaal en waren de eerste punten binnen.

Opstelling: Ray-Jorn-Remco-Lars-Mijke/Joris-Gerwin-Walter/Thijs-Ismail(Jimmy)-Robbin(Ivo)