C1 verslaat Olympia C1 met ruime cijfers

Olympia C1

C-Junioren beker poule, C1, Groep 2 06

1 september 2012 11:00

De 2e bekerwedstrijd trad Schoonhoven C1 tegen Olympia. Een goede tegenstander waar vorig jaar dik van werd van verloren in een oefenwedstrijd, echter gedegradeerd uit de 1e klasse. Na weer een weekje trainen was de opdracht vandaag via de opbouw achteruit zo snel mogelijk diepte te maken door de spitsen aan te spelen. Na 10 minuten kon dat plan weer worden bijgesteld, omdat er een 4-0 tussenstand op het scorebord stond.

Door slecht verdedigend werk van Olympia, een keeper uit de C3, maar ook door het druk zetten en prima afronding was er een riante voorsprong ontstaan. De neutrale toeschouwer zag een tegenstander die echt niet slecht speelde en met veel lopende mensen van achteruit probeerde aan te vallen. Tot echte grote kansen leidde dit echter niet. Ook Schoonhoven speelde een periode prima verzorgd voetbal, waarbij zelfs de 5-0 viel. Door 2 slordigheden achterin scoorde Olympia 2keer tegen. De laatste minuten voor rust speelde Schoonhoven rommelig en werd er te weinig vooruit verdedigd.

Na rust een zelfde spelbeeld waarin Olympia trachtte aansluiting te vinden en Schoonhoven niet echt hoefde. Echter, zoals vaak voorkomt bij een voorsprong, vergaten we te blijven voetballen en kozen net als vorige week voor veel lange ballen. Er werd nog wel 3x gescoord, via snelle uitvallen, door Schoonhoven en 1x door Olympia. Eindstand derhalve 8-3.

Doelpuntenmakers: Walter 4x, Giorgio 2x, Jimmy 1x, Gerwin 1x. Opstelling: Coen/Mijke-Remco-Sven-Jorn(Gido)/Joris-Giorgio-Sven/Robbin(Jimmy)-Walter-Gerwin