B3 wint van gelegenheidsteam Sportlust ‘46

Sportlust '46 B5

B-Junioren beker poule, B3, Groep 6 05

1 september 2012 10:15

Schoonhoven B3 is de bekercompetitie voortvarend begonnen. Vorige week werd Nieuwkoop B3 met 0 – 2 verslagen en deze week werd in Woerden met 0 – 10 gewonnen van Sportlust ’46 B5.

Al voordat de wedstrijd begon leek het een makkelijke zege te moeten kunnen worden. De Woerdense tegenstander was namelijk verre van compleet. Slechts 8 spelers hadden de weg naar het sportpark gevonden en er moest ter plekke aanvulling gezocht worden vanuit andere teams en zelfs een meegekomen vriend van één van de spelers werd ingezet om het elftal compleet te maken.

I n het veld bleek het krachtsverschil ook al snel veel te groot. Hoewel de Schoonhovenaren regelmatig nogal slordig en gehaast speelden en te vaak met schoten uit de tweede lijn probeerden de Woerdense doelman te verschalken, was er halverwege de eerste helft al drie keer gescoord (door achtereenvolgens Cody, Ilias en Jurrie) en was de wedstrijd in feite al gespeeld. Slechts zeer sporadisch kwam er een Sportlust-speler voorbij de middenlijn; in de eerste helft werd, namens Sportlust, slechts één afstandsschot opgetekend.

De eerste helft eindigde met een 0 – 5 ruststand nadat ook Niels (met een mooie kopbal) en Franck hun doelpunt hadden meegepakt. De tweede helft was nauwelijks begonnen of Maarten scoorde uit een voorzet van Cody. Ook nu werden er weer meer goede kansen gemist dan benut; voordat Daan het 7e doelpunt scoorde hadden Ilias en hij (en ook anderen overigens) al weer diverse ballen over het doel gejaagd.

Ook in de tweede helft bleek Sportlust niet bij machte iets terug te doen. Het ‘gevaarlijkst’ was nog een moment waarop keeper Youcef buiten het strafschopgebied voetballend ging uitverdedigen; Cody zorgde voor echter voor goede rugdekking. Cody, Ilias en Daan scoorden vervolgens alledrie nog een tweede goal, waarmee halverwege de tweede helft de eindstand bleek te zijn bereikt.

Omdat de wedstrijd te laat begonnen was en anders de planning van de scheidsrechter in de soep zou lopen, besloot de leidsman om de tweede helft na iets minder dan een half uur af te blazen. Kennelijk naar ieders tevredenheid, want er werd niet geprotesteerd; Schoonhoven was tevreden met de 10 doelpunten en Sportlust geloofde kennelijk ook niet meer in de mogelijkheden om de spreekwoordelijke eer nog te redden.