Derde winst op rij voor B2

Schoonhoven JO17-2

B-Junioren beker poule, B2, Groep 4 05

8 september 2012 11:00

Na de winst vorige zaterdag op Berkel en afgelopen woensdag op Ammerstol stond vandaag Soccer Boys op het menu.

De rij auto´s vol met spelers, leiding en supporters (sommige konden helaas niet mee, hé Jasper!) reden naar Bleiswijk en tot onze verbazing werd er op elkaar gewacht nadat een aantal moesten stoppen voor een rood stoplicht! Dat is wel zo normaal eigenlijk, maar we maakten dat niet mee de laatste jaren en vonden het echt geweldig!

Op het Soccer Boys terrein werd er, terwijl de jongens zich omkleden en warm liepen, gekletst over allerlei soorten lekker eten (goeie tip gekregen over banaan op de barbecue!) en geklaagd over het ontbreken van een dug out en bankjes en/of hek om tegenaan te leunen langs het 3e veld waarop B2 speelde.

Al vrij snel na het begin van de wedstrijd, waarbij Arco zo goed was om te vlaggen (we hoorden dat de jongens die reserve stonden geen zin hadden, maar dat klopte vast niet, toch?!) zagen we een stuk beter spel van Schoonhoven dan tegen Ammerstol. Er werd lekker overgespeeld en goed gepraat. De 0-1 lag er dan ook al snel in, Ricky Vermeijs was de maker. Tien minuten later was het Dayo, die met behulp van de keeper 0-2 op het scorebord zette. Vanaf de zijkant schoot hij op doel. Via de keeper, die de bal niet kon pakken, stuitte de bal op de paal en weer via de keeper ging hij het doel in. Who cares, hij telde! Zes minuten later wist Soccer Boys te scoren en met een 1-2 voorsprong werd de kleedkamer opgezocht. In de kantine werden naast koffie, flessen water gekocht, want het was behoorlijk warm langs de lijn, gelukkig hoefden wij niet te voetballen!

Ook in de tweede helft kreeg Schoonhoven een groot aantal kansen die er niet in gingen. Zelfs niet toen Soccer Boys het vijf minuten met 10 man moest doen nadat hun nr.9 Tommy een duw had gegeven. Pas na een half uur spelen wist Mohammed 1-3 te maken. De koppies gingen omhoog en 5 minuten later ging de 1-4 erin na een mooie voorzet van Rick Bax. Vlak voor het eindsignaal werd Ayoub gevloerd in het strafschop gebied. De door hemzelf genomen penalty kwam op de lat en zo bleef het dus bij een 1-4 overwinning. Het ging niet, zoals Levi zei "2 vingers vandaag in onze nosso tegen soccer boys" maar ik vond het een leuke wedstrijd om naar te kijken en ben benieuwd hoe het volgende week gaat tegen Moordrecht B1.

Bekijk een paar foto´s.

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Benjamin, Youri, Bas, Levi, Tommy, Jasper, Rick B, Dayo, Rick V. Ayoub, Mohammed.