Verlies Schoonhoven C1 bij Jodan Boys

Schoonhoven JO15-1

C-Junioren beker poule, C1, Groep 2 06

8 september 2012 12:30

Zaterdag 8 september de 3e bekerwedstrijd uit tegen Jodan Boys. Vooraf werd al aangegeven dat er van onderschatting geen sprake kon zijn,ondanks de resultaten in de bekerwedstrijden van beide ploegen. Het warme weer en de locatie (we speelden op het complex van GSV) werkten niet inspirerend voor onze mannen. Dit alles resulteerde in een slap begin, waarbij nauwelijks bewogen werd en er veel te veel ruimte werd gegeven.Gevolg was dat een makkelijk voetballend Jodan Boys op voorsprong kwam en ook snel de 2-0 maakte.

Frustaties bij Schoonhoven leidde tot veel overtredingen en gepraat tegen de scheidsrechter, waarbij we zelfs even met 10 man kwamen te staan door een 5-minuten straf. Voor de rust viel ook de 3-0 nog na slecht uitverdedigen.

Na rust een iets beter voetballend Schoonhoven, wat in ieder geval wilskracht toonde en mede daardoor geen echte kansen meer weggaf. Sterker nog, teruggevochten tot 3-2 zat er zelfs meer in, totdat de scheidsrechter op het moment van een zeer goede kans voor Schoonhoven (te vroeg) affloot.

Door een slechte start hebben we nooit goed in de wedstrijd gezeten met als indirect gevolg 2 tijdstraffen van 5 minuten en een gele kaart. Conclusie; onnodig verlies en een mooi leermoment. Beide doelpunten gemaakt door aanvoerder Giorgio, die in de in de 2e helft, in ieder geval qua inzet en beleving het goede voorbeeld gaf.

Zaterdag Bergambacht thuis, een mooie wedstrijd om ons te revancheren