In memoriam Ben van Tuyl.

5 december 2023 10:00

Namens het bestuur, Wout den Braber.

Onlangs hebben wij het droeve bericht ontvangen dat ons oud-lid Ben van Tuyl is overleden.
Ben heeft in de tachtiger en negentiger jaren van de vorige eeuw tot op hoge leeftijd als linkback in het zesde elftal van de zaterdag gespeeld. Hij stopte pas op hoge leeftijd met het voetballen bij de v.v. Schoonhoven nadat hij met pensioen was gegaan bij verffabriek Hasco.

Ben speelde onder meer met bekende coryfeeën van de v.v. Schoonhoven als Piet van Niekerk, Nico Boevé, Bert van Nieuwenhuizen, Harry van Waas, Herman Kuhlemeier, Peter Schilt, Leo Suur, Maarten van Wamelen, Cees Versteeg, Geert Terlouw in het elftal wat gesponsord werd door Leen Pouw van het in Schoonhoven en omstreken bekende Kegelhuis “De Engel”.

Na de trainingen op de donderdagavond was het traditioneel klaverjassen en moppen tappen in het clubhuis van de v.v. Schoonhoven, waarbij Ben de steekwoorden van de mop op een vloeitje uit het pakje shag van Cees Versteeg schreef omdat hij anders de moppen niet kon onthouden.

Wij zullen Ben missen en wensen zijn familie veel sterkte toe.

Namens het bestuur en de leden van de v.v. Schoonhoven,

Wout den Braber.