Trainingskamp selectie VV Schoonhoven in Torremolinos

17 januari 2024 13:00

Redactie

De selectie van VV Schoonhoven is met zijn staf, leden van de Business Club en de Supportersvereniging zaterdag 13 januari jl. afgereisd naar het Spaanse Torremolinos voor een trainingskamp van 4 dagen. Onder de Spaanse zon werd een programma van teambuilding, een tweetal wedstrijden en diverse sportactiviteiten uitgevoerd. Allen kijken terug op een zeer geslaagd trainingskamp, wat op voortreffelijke wijze is georganiseerd door Jorn Vrijman met ondersteuning van Matjeu van Arkel.

Zaterdag 13 januari jl. begon de reis al in de vroege uurtjes. Om 03:15 uur vertrok het gezelschap van een kleine 60 personen per bus van sportpark Het Hofland naar vliegveld Eindhoven om van daaruit te vliegen naar het zuidelijke Malaga. Lokaal opgehaald met een bus werd het hotel tegen de middag bereikt. Voor het 2e team aangevuld met enkele O23 spelers stond dezelfde middag al een wedstrijd op het programma. Tegen 1e klasser MVV ’27 uit Maasland werd zeer verdienstelijk met 2-1 verloren. Schoonhoven deed zeker niet onder voor de 1e klasser en had zelfs de betere kansen. Max Peilo begon 2024 goed door de eretreffer voor Schoonhoven te scoren na een voorzet op maat van Jordy de Rek. Zaterdag 1 gebruikte de middag voor een training op het strand van Torremolinos en sloot zich later aan bij de supporters voor de wedstrijd van het 2e team.

Op zondag waren de rollen omgedraaid. Zaterdag 1 speelde in de middag tegen Zeewolde 1 en de overige spelers werkten een ochtendtraining af met een partijtje beach voetbal met een afsluitende duik in de zee. Met veel fanatisme werd er gestreden in het mulle zand om de eer. Het 1e team had het aanvankelijk lastig tegen Zeewolde wat verdiend de openingstreffer voor zijn rekening nam. Maar een goede eindsprint voor Schoonhoven zorgde via Martijn Neven, na een gemiste strafschop door Conner Deadman, voor de gelijkmaker. Beide teams kregen nog kansen op meer maar met een 1-1 eindstand werd de wedstrijd beëindigd. In de avond werd er een leuke pub quiz gespeeld met interessante feitjes over Spanje, Torremolinosen het Spaanse voetbal. De leiding lag in de handen van Jorn en Matjeu die ook de pub quiz hadden samen gesteld. De youngsters Menno den Haan en Mateo den Besten waren de besten van de selectie.

Maandagochtend werd een onderling padel toernooi gespeeld en in de middag stond een training op het programma. Echter de benen hadden het zwaar na het padel toernooi wat er fanatiek aan toe ging. Nieuwe talenten werden gescout bij de selectie en de inspanningen eisten hun tol. Veel pijn in spieren waarvan de spelers en staf niet wisten dat ze deze spieren überhaupt hadden. De middagtraining werd geskipt en de vrije middag werd gebruikt voor diverse gesprekken en gezellig samen zijn.

De dag van het vertrek was er een volledig vrij programma. De staf met enkele leden van de business club gingen op de fiets naar Malaga. De spelers vormden zelf groepjes en besteden hun vrije dag met diverse sportactiviteiten, een bezoek aan Malaga of een van de vele terrasjes in Torremolinos. Met de bus vertrok het gezelschap naar het vliegveld van Malaga waarvan het in de avond terugvloog naar Eindhoven. In de vroege uurtjes van woensdag was de reis beëindigd en kon iedereen vanaf het complex van VV Schoonhoven huiswaarts terugkeren.

Veel dank is verschuldigd aan de Business Club die een deel van de kosten van het trainingskamp voor haar rekening nam. Tot slot een speciaal en groot dankwoord richting Jorn Vrijman en Matjeu van Arkel die het trainingskamp hebben georganiseerd. Het was uitstekend georganiseerd, er is geen wanklank gehoord en louter positieve verhalen. De focus lag op teambuilding en we hopen dat dit zich zal terugvertalen in de tweede competitiehelft. De spelers en staf kijken met veel genoegen en met de nodige verhalen en anekdotes terug op dit trainingskamp.

Op de terugweg naar huis had trainer Mark Weel nog een kot inerview met Q-music. Dit is ook te beluisteren via onderstaande link.

Bijgevoegde foto’s, audio en video’s (klik op de link)_zijn een korte impressie van het trainingskamp.

Bron: Redactie