In memoriam Leo Kroos.

30 november 2023 10:15

Wout den Braber

Afgelopen week bereikte ons het droeve bericht dat op maandag 27 november ons oud-lid Leo Kroos is overleden.

Leo is 77 jaar geworden. Hij was jarenlang lid van onze vereniging en speelde vanaf 1970 tot 1984 14 jaren in de zaterdag 1. Hij maakte ook deel uit van het legendarische eerste elftal van de v.v. Schoonhoven dat met gerenommeerde namen als Bert van der Horst, Jan de Jong, Baai Ooms, Kees Koudstaal, Harry van Waas, Wim Stok en Hans van der Vlist onder leiding van trainer Jan Fels, elftalleider Cock van Holten en assistent-scheidsrechter Jan van Harten in het seizoen 1974 – 1975 kampioen werd in 4e klasse van de KNVB en promoveerde naar de 3e klasse van de KNVB.

Leo reisde alleen niet per auto naar de uitwedstrijden van Schoonhoven 1, maar hij ging altijd op zijn fiets. Ook als de wedstrijden in de regio’s Leiden, Dordrecht of Rotterdam waren. Na zijn actieve periode als speler van de v.v. Schoonhoven bleef Leo in onze vereniging geïnteresseerd. Hij bezocht samen met zijn vrouw Map nog regelmatig de thuiswedstrijden van Schoonhoven 1 tot dat helaas niet meer ging. Wij zullen dierbare herinneringen aan Leo bewaren.

Wij wensen Map, Aram,  Lennart en verdere familie heel veel sterkte om dit grote verlies een plekje te kunnen geven.

Namens het Bestuur van VV Schoonhoven,
Wout den Braber.