Nieuwsbrief 21-12-2017

21 december 2017 13:30

met o.a. VVS1 met verlies de winterstop in, Meenttoernooi voor de jeugd in de Kerstvakantie, wedstrijdverslagen.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 met nederlaag de winterstop in

Het verlies geschiedde afgelopen zaterdag tegen DVO ‘32, de ploeg die bij aanvang van de wedstrijd één punt meer had dan ons team. Het werd in Vlaardingen een nederlaag van 2-0, die al in de eerste helft  tot stand kwam. Lees verder in het wedstrijdverslag.

Regio Voetbal Schoonhoven snel knock-out
Vlaardingen 24 DVO'32 pakt de punten tegen Schoonhoven
Foto's van Ruben Zegers via VK Sport photo

Een slechte eerste ronde en een weliswaar wat betere tweede helft, ook enige kansjes opleverend, bleek helaas niet voldoende om de Vlaardingers van een zege af te houden. Voor wat betreft de ranglijst zijn de onzen na 12 wedstrijden met 16 punten op de 8ste plaats blijven staan, zulks gelijk met HBSS. Bovenin is de stand ongewijzigd gebleven, aldus Kethel Spaland nu met 30 punten op de eerste en Dilettant met 3 punten minder op de tweede plaats. Daarna volgen op gepaste afstand VVOR (22 punten) Zwarte Pijl (21 punten),DVO ‘32  (20 punten), Spirit (19 punten), Perkouw  (18 punten) en vervolgens ons team en HBSS als “aanvoerders” van de groep daaronder. Aangaande de tweede periode staat ons team na 4 van de 9 wedstrijden op een bescheiden 9e plaats. De volgende 5 wedstrijden kunnen hopelijk nog veel bieden.

Op 27 januari a.s. vindt, zoals al gepubliceerd, ter afsluiting van de eerste competitiehelft thuis de vierde streekderby tegen Dilettant plaats. De eerder gespeelde derby’s tegen respectievelijk Lekkerkerk, Spirit en FC Perkouw leverden in totaal 4 punten op, net boven de streep.

Tot slot over 16 december nog dat:
- Ons 2e team de inhaalwedstrijd thuis tegen Berkel 2 met 0-2 verloor en op de ranglijst de 9e plaats inneemt:
- Een totaal resultaat van deze inhaal- en bekerzaterdag luidde dat van de 14 wedstrijden (7 thuis en idem uit) er 6 gewonnen werden, 5 verloren gingen en 3 wedstrijden in een gelijkspel eindigden.
  Een winstpercentage van 42,86, niet om lang bij stil te staan!

Meer over de Nieuwjaarswedstrijd

Deze traditionele wedstrijd zal op 6 januari a.s., georganiseerd door Ap van As (voor de zoveelste keer) en Aswin Hartmann, plaatsvinden tussen een team van ex-1e elftalspelers en een team met een mix van spelers van huidig zaterdag 1 en 2. Ap en Aswin zullen tevens de coaching voor hun rekening nemen en bij hen zal ook Harry van Waas zich voegen. De wedstrijd begint om 13.30 uur, duurt 2 x 30 minuten en zal onder leiding staan van Jaysey v.d. Berg. Het team van oud-1e elftalspelers bestaat, in alfabetische volgorde, uit: Martijn van Baaren, Remco v.d. Bogert, Tim v.d. Bogert, Remy van Capellen, Abe den Haan, Paul Hom, Wim Overbeek, Osin Peltenburg, Paul Christiaan Pols, Jouk Pols, Erwin Roquas, Arco Schilt, Sebastiaan de Winter, Kenneth Wijngaarden, Erik Zuurmond en René Zuurmond. allemaal spelers die bij velen nog welbekend in de oren zullen klinken. Benieuwd of het selectieteam nog wat van de oud-coryfeeën zal kunnen leren!

Teus Verhoef

Oefenwedstrijden zaterdag 1 en 2
tijdens de winterstop

3 januari:   Zaterdag 1 – Asperen 1 (poulefase EM Kantoorsystemen Cup regio-voetbal).
                  Aanvang: 14.30 uur.
20 januari: Groot Ammers 2 – Schoonhoven 2 om 12.00 uur.
                  Zaterdag 1 – Groot-Ammers 1 om 14.30 uur.

Winterstop

Zaterdag 1         : Vanaf 23 december tot 27 januari 2018 (thuiswedstrijd tegen Dilettant, de laatste in de eerste helft van de competitie).
Zaterdag 2         :  Vanaf 23 december tot 10 februari (uitwedstrijd tegen Lekkerkerk 2).
Overige teams  :  Vanaf 23 december tot 10 februari.
Voor het 2e en lagere elftallen is op 3 februari nog een inhaal-/bekerprogramma mogelijk.
Jeugd                 : winterstop vanaf 23 december tot 10 februari.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Wedstrijdverslagen

JO11-2 naar vierde plek door monsterscore
JO11-1 bekert verder na winst op Slikkerveer
JO13-4 bekert verder na spannende partij

Meenttoernooi

Zaalvoetballen in de Kerstvakantie voor de jeugd van JO8 t/m JO17. Zes dagdelen verdeeld over drie dagen is het strijdtoneel Sporthal De Meent in Schoonhoven. Kijk op welke dag en tijd jouw team is ingedeeld.

In de ochtend starten de wedstrijden om 9.00 uur, in de middag om 13.00 uur.
Zorg dat je een half uur van te voren aanwezig bent.

Meenttoernooi 27 december 2017
Meenttoernooi 28 december 2017
Meenttoernooi 29 december 2017
Oud Papier 5 januari 2018
Blauw-Wit Bokaal                          6 januari 2018   13:30 uur
Nieuwjaarsreceptie 6 januari 2018   16:00 uur
Oud Papier 2 februari 2018
Bovenstaand bericht plaatste de Supportersvereniging op Facebook n.a.v. een interview met Michel Breuer in het AD.

Kom het nieuwe jaar inluiden op 6 januari

Kom zaterdag 6 januari naar Sportcomplex Het Hofland voor de grootste reünie van blauw-witte helden in de lange geschiedenis van VV Schoonhoven.
Niet alleen spelen de huidige helden van Zaterdag 1 tegen recente helden tijdens de traditionele nieuwjaarswedstrijd, maar op het tweede veld spelen tientallen (we rekenen op meer dan 150 helden, en daarnaast nog hun aanhang) blauw-witte helden om de Blauw-Wit-Bokaal.

Een penalty-afvalrace voor twintig teams. Teams van nu, hoog en laag, oud en jong. En teams van toen; zondag-, zaterdag- en dames-teams – onder het motto ‘Schoonhovenaren, dat zijn wij allen’ is er een mooie mix van helden gemaakt. Blauw-witte helden.

Kom dus 6 januari naar Het Hofland; de kans is nagenoeg nihil dat je er geen oude bekende tegenkomt! De wedstrijd en het penaltytoernooi beginnen om 13.30 uur, om 16.00 uur start de traditionele nieuwjaarsreceptie.

Kom op tijd, want de kantine zal uitpuilen van gezellige mensen.
Want: Schoonhovenaren, dat zijn wij allen!