Nieuws door Teus Verhoef

13 februari 2019 12:30

Een terugblik op afgelopen zaterdag en een vooruitblik naar aankomend weekend.

Schoonhoven 1 verliest derby tegen Perkouw
Waar de Berkouwenaren in de eerste competitiehelft met 3-0 werd verslagen, ging ons team afgelopen afgelopen zaterdag in Berkenwoude uit met dezelfde uitslag ten onder. Echter kan als verzachtende omstandigheid worden aangevoerd dat onze ploeg liefst zeven selectiespelers miste en ga er dan maar eens aanstaan! Een uitgebreid wedstrijdverslag lees je hier.

Voor wat betreft de ranglijst is Schoonhoven 1 nu gezakt naar de achtste plaats, gedeeld met Leonidas en Zwarte Pijl. In totaliteit ziet de ranglijst er na 15 wedstrijden als volgt uit: SV Charlois (41 punten), VVOR (35 punten), DVO '32 (26 punten), Dilettant (22 punten uit 14 wedstrijden), Perkouw (22 punten), IJVV de Zwervers (20 punten), FC IJsselmonde (19) punten, Leonidas, Zwarte Pijl en Schoonhoven 1 (18 punten), CION (15 punten uit 14 wedstrijden), Lekkerkerk (15 punten), DRL (10 punten uit 14 wedstrijden) en onderaan Excelsior R. met 5 punten.

Schoonhoven 2 wint in Lekkerkerk
Afgelopen zaterdag speelde Schoonhoven 2 uit in Lekkerkerk. Lekkerkerk 2 ging met een uitslag van 1-3 als verliezer van het veld. Schoonhoven 2 staat nu met 21 punten op een 4e plaats in de ranglijst.

Resultatenoverzicht 9 februari
Een aantal teams kon in het eerste gedeelte van de ochtend niet spelen. In verband met
de stankoverlast als gevolg van een lek in een tank op een bedrijventerrein in Alblasserdam waren uit voorzorg een aantal wedstrijden afgelast.

Er zijn uiteindelijk 15 wedstrijden wel gespeeld (4 thuis en 11 uit). Daarvan werden er 9
gewonnen, 5 verloren en 1 wedstrijd eindigde in een gelijkspel. Aldus een winstpercentage van 60%, tot genoegen ruim boven de streep! Lees meer in dit wedstrijdverslag van JO11-2 .

Wedstrijden komend weekend
Zaterdag 16 februari speelt Schoonhoven 2 een thuiswedstrijd. Om 12.30 uur treden zij aan tegen Be Fair 2. De club uit Waddinxveen staat op de tweede plek in de ranglijst.

Om 15.00 neemt Schoonhoven 1 het thuis op tegen het Vlaardingse CION dat drie punten minder heeft dan ons team. Gezien de stand lijkt het, dunkt mij, weer eens tijd om punten te gaan vergaren om het eventueel niet benauwd te gaan krijgen!

Het programma van de overige teams vind je hier.