VVS 2 loopt achter de feiten aan

Schoonhoven 2

3e klasse E

10 oktober 2020 14:30

VVS 2 heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door tegen NSVV een onnodig 1-0 verlies te incasseren. Een futloze eerste helft waarin duels werden verloren, afspraken over posities niet werden nagekomen en grote kansen niet werden benut leidde het verlies in. VVS 2 probeerde dat in de tweede helft om te draaien maar NSVV verdedigde compact en dat kleine beetje geluk, of snelheid van handelen aan de bal, ontbrak.

Een lange rit naar Numansdorp stond op het programma. De verst gelegen vereniging in de competitie, want de overige teams komen uit de regio van de Krimpenerwaard. NSVV was ooit een roemruchte vereniging en speelde in de jaren ’80 op topniveau wedstrijden tegen o.a. Rijnsburgse Boys, IJsselmeervogels en Elinkwijk. Vandaag speelt het eerste team op tweede klasse niveau.

Op het nog stroeve, later zou dit door de regen veranderen, kunstgrasveld werd om 14.30 uur afgetrapt. Binnen 10 minuten na de aftrap kreeg VVS 2 twee dotten van kansen. Job van Buren veroverde de bal in de verdediging, speelde vanaf de achterlijn Redouan Adoudy aan. Daar waar iedereen bijna juichte schoot Redouan jammer genoeg de bal naast. Even later zette Ermin Begic vanaf rechts goed door en schoot hard op doel, de keeper redde uitstekend. Helaas had Ermin niet gezien dat zowel Job als Redouan vrij voor doel stonden om in te tikken. Hierna begon een slechte fase waarin VVS elkaar lastig vond in de opbouw. De ballen vlogen als het ware alle kanten op zonder enig intentie wat de bedoeling was. Als dan ook nog de duels worden verloren en niet compact wordt verdedigd omdat de afgesproken taken niet worden uitgevoerd, wordt het lastig met als resultaat dat het middenveld werd overlopen. NSVV maakte daar geen gebruik van. Een eigen fout in de opbouw leidde de 1-0 van NSVV in. Een mooie goal van de rechtsvoor van NSVV, maar onnodig!

Na de rust kwam er een ander VVS uit de kleedkamer.  Met meer strijdlust, kort op de tegenstander bij balverlies en beter in de organisatie. De combinaties liepen ook weer en dat leidde tot een overwicht van VVS. NSVV werd onder druk gezet en dat leidde tot diverse mogelijkheden. Aan de andere kant was het continu oppassen voor de scherpe counters van NSVV. De verdediging stond goed en slechts enkele keren moest keeper Stephan Dooms adequaat ingrijpen. Jordi de Rek was op rechtsvoor actief en produceerde een aantal mooie voorzetten die helaas net niet de spitsen bereikte. Daniel van Ziel wist in de spits de ballen goed af te leggen op de opkomende middenvelders maar had het zwaar in de kleine ruimte met een dubbele dekking. Tegen een zeer compacte verdediging van NSVV op een glad veld is het lastig kansen creëren. Martijn Neven vanuit de JO19-1 werd nog ingebracht voor extra aanvalskracht. Schoten vanaf de tweede lijn werden soms met kunst en vliegwerk uit het doel gehouden. De keeper van NSVV speelde een puike wedstrijd. De beste kans was weer voor Redouan. Een goed terug gelegde bal kon direct worden ingeschoten met rechts, maar in plaats daarvan kapte hij de bal naar zijn linkerbeen en het rolletje verdween naast het doel. Het zat VVS niet mee. Voor de werklust en inzet had het een doelpuntje verdiend maar dat kleine beetje geluk ontbrak vandaag.

Een compliment is op zijn plaats. Het team heeft zich na een belabberde eerste helft uitstekend hersteld. De punten blijven helaas in Numansdorp maar er is in de tweede helft door iedereen keihard gewerkt.

Volgende week wacht de derby tegen en in Bergambacht. Bergambacht won voor de eerste keer met 5-2 van Dilletant. Het wordt volgende week een interessante wedstrijd.