Gifbeker van VVS 1 is nog niet leeg

Schoonhoven 1

Ameide 1

Marc - Kruiper (intikker)
Assist: Tom Kruiper

16 oktober 2021 15:00

G.W. van Bleek

Sportpark Het Hofland
Nieuwe Singel 41
2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Vandaag moest VVS thuis aantreden tegen Ameide. De ploeg van Jan Verveer is de competitie prima gestart en is nog steeds ongeslagen.

Ameide begon sterk aan de wedstrijd. VVS werd onder druk gezet en aan de bal waren het met name de voorwaartsen die met grote regelmaat voor gevaar zorgden. Keer op keer kwam VVS een stapje te laat en af en toe sneed Ameide als een warm mes door de de boter. Dat het al vrij snel 0-1 werd was dan ook geen verrassing. Ondanks een paar goede reddingen van Robin Schiedon stond het binnen het kwartier 0-1 na een bekeken schot. Ameide ging door en even leek het dat VVS een wel hele moeilijke middag ging krijgen. Toch richtte VVS zich wat op. De ranken werden gesloten en Ameide kwam er eigenlijk niet meer doorheen. Aan de bal was het echter nog steeds veel te afwachtend. Toch kwam VVS met regelmaat in de zestien van Ameide en de druk werd opgevoerd. Vanuit een doorgekopte bal van broer Tom wist Marc Kruiper ineens de 1-1 binnen te lopen.

Dat was toch wel even lekker. VVS zat gelijk beter in de wedstrijd, had meer de bal dan Ameide dat terug moest. Dit spelbeeld zette zich voort na de rust. Beide ploegen knokten hard voor iedere bal en zette elkaar onder druk als dat kon. Dit zorgde er wel voor dat er voor beide doelen weing te beleven was aangezien beide verdedigingen weinig tot niets weggaven.

Dan komt het dus op momenten aan. Een aantal keer viel de bal net niet goed en misten schoten van VVS precisie of kracht. Ook bij een tackle in de zestien meter op Arie Versluis had de bal zomaar op de stip gekund maar de prima leidende scheidsrechter vond het net te licht voor een strafschop. Ameide werd nauwelijks nog gevaarlijk al was een strakke voorzet voor het doel langs toch even een schrikmoment.

En dan ineens vlak voor tijd is er een verkeerde inspeelbal achterin bij VVS en ligt het helemaal open.  Het geroutineerde Ameide speelde dat perfect uit en zo stond VVS ineens met 1-2 achter. Met de moed der wanhoop werd nog geprobeerd om de gelijkmaker te maken maar na precies 90 minuten fluit de scheidsrechter af. Zwaar teleurgesteld droop VVS af. Ze hadden meer verdiend dan deze uitslag maar als je in de hoek zit waar de klappen vallen dan zijn dit de dingen die gebeuren. Hoe zuur dat ook is.

Volgende week nieuwe ronde nieuwe kansen. Eerst dinsdag tegen eersteklasser LRC en daarna volgende week naar Dilletant. We hopen dat veel supporters ons zullen steunen bij deze uitwedstrijd.