De kop is eraf!

7 september 2017 11:15

De eerste bekerwedstrijden zijn gespeeld.

De kop is eraf

De eerste bekerwedstrijden zijn gespeeld. Met dertien gespeelde thuiswedstrijden was het weer een vertrouwd komen en gaan van teams en supporters op ons complex.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 gaat in Bergambacht onderuit

De eerste districtsbekerwedstrijd, in een poule van drie verenigingen, werd afgelopen zaterdag door onze hoofdmacht gespeeld in en tegen Bergambacht.

Trainer van de Bergambachtenaren, Bert Potuyt, was eerder maar liefst zes jaar verbonden aan onze vereniging, De eerste drie jaar in de jeugdafdeling en daarna ook drie jaar bij de seniorenselectie.
In een editie van het AD uitte Bert zijn grote tevredenheid over de derby en had hij het verder over het geslepen zijn van de messen en het koud staan van het bier voor de derde helft. Al met al werd het een wedstrijd die door de ploeg van Bert verdiend met 2-0 werd gewonnen, de messen bot waren gebleven en de onzen het bier in de kantine van Bergambacht onaangeroerd lieten en zij gelijk na de wedstrijd vertrokken, kennelijk in verband met het stevig balen van de nederlaag.

In het team van “Bab” kwamen enige spelers uit die eerder een periode voor onze vereniging speelden, te weten Kelvin Potuyt (de zoon van), Pieter Meijer, Erik Kuiper en Farouk el Kadiri.

Komende zaterdag speelt ons team thuis om 15.00 uur de tweede bekerwedstrijd tegen Linschoten, gedegradeerd uit de 3e klasse. Oorspronkelijk zou de tegenstander FC Oudewater (gepromoveerd vanuit de 4e klasse) zijn en Linschoten uit op 16 september, maar is dit later teruggedraaid.

Ons 2e elftal werd afgelopen zaterdag ongetwijfeld tot grote teleurstelling geconfronteerd met het niet opkomen dagen voor de beker van tegenstander Jodan Boys 5. Benieuwd wat hierover door het district wordt besloten. Zaterdag a.s. wordt uit om 11.00 uur uit tegen Sportlust 2 gebekerd.

Tot slot over 2 september nog een resultatenoverzicht; totaal 27 wedstrijden (13 thuis en 14 uit), zijn gespeeld, waarvan er 14 werden gewonnen, 10 verloren gingen en 3 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 51,85, net boven de streep.

Reünie “oud-strijders"

Door Sjaak Driesen en Anne Stijsiger is enige tijd geleden het initiatief genomen een reünie te organiseren met spelers van 35 tot 40 jaar geleden in de 4e en 5e elftallen van de zondagafdeling. Ook Sjaak en Anne zijn van die tijd. Het gebeuren zal plaatsvinden op 16 september in de woning en op het erf van Anne aan de Schoonouwenseweg 58, gemeente Stolwijk. Op de uitnodiging is door zeer velen zeer enthousiast gereageerd, hoorde ik van Sjaak, en zullen met of zonder partner aanwezig zijn.
Het programma luidt als volgt: Inloop tussen 15.00 en 16.00 uur. Tijdens en daarna zullen we zien of enige vloeistoffen nog hetzelfde smaken als vroeger! Om 18.00 uur wordt gestart met een barbecue, waarna er nog gelegenheid zal zijn  voor de derde helft. Er zal ook gezorgd worden voor een gezellig stukje muziek.

Programma

Het wedstrijdprogramma zie je eenvoudig via de apps van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Vacatures

Zowel bij de selectie als bij de jeugd- en toernooicommissie zijn vacatures ontstaan. Kijk snel welke functies beschikbaar zijn. De taken bij de jeugd- of toernooicommissie kunnen ook als stage worden verricht.

Wedstrijdverslagen

Schoonhoven JO11-1 zet ongeslagen reeks voort uit tegen Spartaan 20

Mooi begin van het seizoen voor JO10-1!

Algemene Ledenvergadering

Maandag 30 oktober is de jaarlijkse algemene ledenvergadering. De stukken die daarbij horen worden nog via de website gepubliceerd. De vergadering start om 20.00 uur in de kantine.

Op goed geluk

Aanstaande vrijdag 8 september start het nieuwe seizoen voor klaverjasclub op Goed Geluk. Om de week worden op vrijdagavond in de kantine drie bomen Rotterdams gespeeld. Aanvang 20.00 uur, inleg is 3 euro. Voor meer informatie Janny Rodriquez 0182 - 385871.

Vrijwilligersavond

Vrijwilligers zijn onmisbaar en zeer waardevol voor onze vereniging! En daarom bedanken wij onze vrijwilligers voor hun inzet met een gezellige Meet & Greet Vrijwilligersvond in de kantine op vrijdag 22 september 2017. (niet voor leden die alleen een VDV taak uitvoeren)