Veel doelpunten voor onze teams!

9 november 2017 12:45

nieuwsbrief met o.a. Pupil van de week en de wedstrijdverslagen

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 walst over Zestienhoven heen

en maakt een mooie sprong op de ranglijst
Afgelopen zaterdag werd het op bezoek zijnde Zestienhoven liefst met 6-0 geklopt (had ook dubbele cijfers kunnen zijn!) en steeg hierdoor op de ranglijst van de 11e naar de 7e plaats. Hoe snel kan het soms veranderen, in de eerste drie wedstrijden met nog geen enkel punt en onderaan bengelend en daarna door drie overwinningen op de plaats waarop de ploeg thans staat. Er moet nu, dunkt mij, duidelijk rekening met ons worden gehouden en dat voelt goed. De doelpuntenmakers op 4 november waren Redouan Adoudy, Tom Kruiper, Walter van Maurik (2 x ) en Arie Versluijs (tevens 2 x). Redouan en Arie hebben zo langzamerhand een reputatie opgebouwd als goalgetters, hetgeen trouwens tevens geldt voor Rogier Peltenburg, maar hij stond dit keer dus droog.

Wedstrijdverslag V.V. Schoonhoven

foto's Facebookpagina Supportersvereniging

verslag RCSV Zestienhoven Weerzien na 5 seizoenen
regio-voetbal.nl Schoonhoven haalt flink uit
regio-voetba.nl Video van de 5 - 0 door Walter van Maurik
regio-voetbal.nl Video penalty Arie Versluys

Voor wat betreft de ranglijst wordt de eerste plaats nu ingenomen door Kethel Spaland met 19 punten uit 7 wedstrijden, met één punt minder gevolgd door Dilettant, zij echter met een wedstrijd minder. Hun ontmoeting met Excelsior R. werd in de tweede helft gestaakt. Daarna volgen DVO ‘32 (16 punten), VVOR (14), Zwarte Pijl (11), Spirit (9), samen met ons dus en ook HBSS,  Perkouw (8, Excelsior R. (7, maar met een wedstrijd minder), Leonidas  (7), Zestienhoven  (tevens 7), Lekkerkerk (3) en Bolnes (nog altijd met geen enkel punt). Komende zaterdag is ons team vrij en speelt zij op 18 november uit tegen VVOR., waarover in de volgende nieuwsbrief meer.

Ons 2e team deed Zaterdag 1 na door ook een zege met ruime cijfers te boeken, zij thuis met 4-0 tegen Jodan Boys 3, waardoor ook op de ranglijst een aantal plaatsen werd gestegen. Zaterdag a.s. wordt op de eigen accommodatie gespeeld tegen Spirit 3. Aanvang: 12.45 uur.

Tot slot nog even terugkerend naar zaterdag jl., laat ik een resultatenoverzicht van die dag volgen, luidend dat er in totaal 25 wedstrijden werden gespeeld (12 thuis en 13 uit), waarvan er 17  werden gewonnen, 5 verloren gingen en 3 wedstrijden in een gelijk spel eindigden. Een winstpercentage van 68,-, voorwaar een prima resultaat en al met al dus een succesvolle dag.

Oud papierzaakjes

De ophaalactie van 3 november jl. kende een opbrengst van 32.440 kg. De financiële opbrengst betrof weer € 37,50 per ton.   Volgende actie: 1 december a.s.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Pupil van de Week

Amin Bojada speler uit de JO9-1 mocht zaterdag de wedstrijd tegen Zestienhoven begeleiden. Dat bracht geluk zoals je hierboven hebt kunnen lezen. De bespreking vooraf was achter gesloten deuren, naar de inhoud kunnen we alleen maar gissen. Na de wedstrijd heeft Amin bij de voorzitter aan tafel gezeten om zijn bevindingen door te nemen. Dat leverde in ieder geval een oorkonde en een mooi boek op!

Wedstrijdverslagen

Doelpuntenfestijn JO10-1
JO11-6 speelt goede generale
JO11-2 applaus maar geen punten
JO11-1 overwinning al in de 1e helft
JO15-3 wint verdiend in de stromende regen
Fotoverslag van FC Perkouw 4 - Schoonhoven 7 door AvDFotografie

Wil jij ook je wedstrijdverslagen en foto's publiceren op de website?
Stuur een berichtje naar [email protected] voor informatie.

Inschrijven Informatieavond Jeugdvoetbal

Speciaal voor leiders, trainers en geïnteresseerde ouders organiseert de technische jeugdcommissie een informatieavond over het jeugdvoetbal.

ALV op 27 november 2017

In de bestuursvergadering is besloten de algemene ledenvergadering te verzetten naar maandag 27 november.

Walter van Maurik 'Ik moet me meer laten zien'

Interview via Regio-voetbal.nl

Voetbalquiz VVS 24 november 2017
Algemene ledenvergadering                    27 november 2017
Oud Papier 1 december 2017
Informatieavond Jeugdvoetbal 8 december 2017

Is 11 tegen 11 nog zaligmakend?

Directeur amateurvoetbal KNVB Jan Dirk van der Zee snijdt in zijn column actuele onderwerpen aan in het amateurvoetbal. "Een bericht als reactie op mijn column over assistent-scheidsrechters die iets te enthousiast voor hun vereniging vlaggen. Een grote irritatiefactor in het amateurvoetbal, zo blijkt. De afgelopen dagen ben ik overspoeld door e-mails met verrassende oplossingen en inzichten. Er leven genoeg verfrissende ideeën in het voetbal."  lees de column

Kantinerooster

Je hebt een mailtje ontvangen als je bent ingedeeld voor je VDV in de kantine. Het kantinerooster tot eind van het jaar staat ook op de website.