Nieuwsbrief 07-12-2017

7 december 2017 15:00

met o.a. winst op Bolnes en de streekderby met schnitzels, infoavond afgelast, voetbalquiz vragen gepubliceerd.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 beslist de wedstrijd tegen Bolnes in de tweede helft.

De ontmoeting van afgelopen zaterdag kende twee gezichten, een zwakke eerste helft en een betere voorstelling in de tweede ronde. Toen werd de wedstrijd ook met 0-3 in ons voordeel beslist door doelpunten van  Redouan Adoudy ( 2 x) en Amime Karroum. Redouan miste ook nog een penalty in de tweede helft en anders zou hij voor een hattrick hebben kunnen tekenen. Lees het wedstrijdverslag.

Regio Voetbal Schoonhoven verslaat hekkensluiter

Voor wat betreft de ranglijst is het opvallend dat Dilettant in de laatste twee wedstrijden 5 punten heeft verspeeld (zaterdag jl. drie punten tegen Perkouw; het werd 3-1 voor de Berkenwouders) en nu zelfs 6 punten achterstand heeft op Kethel Spaland, zulks echter met de toevoeging dat de Krimpenaren zoals bekend het restant van de gestaakte wedstrijd tegen Excelsior R. d.d. 4 november jl. nog moeten spelen. Ons team staat ook nu nog op een gedeelde 6e plaats met Spirit, dat zaterdag van Lekkerkerk won. Echter staan wij thans met 16 punten nog maar twee punten verwijderd van de 3e plaats, gedeeld door VVOR en Zwarte Pijl met 18 punten. Zo snel kan het gaan, als wij ons wat eerder in de tijd aanmerkelijk slechtere cijfers herinneren.

Zaterdag 9 december a.s. komt Perkouw  (2 punten minder dan onze ploeg) bij ons op bezoek  Deze streekderby draagt altijd een speciaal karakter en zal dit wellicht ook nu weer zo zijn. Aanvang: 14.30 uur en kom dat zien!

Van de Supportersvereniging
VVS1 - Perkouw 1  /  Zaterdag 9 december aftrap 14:30 uur

Wij zullen in koude dagen zorgen voor een heerlijk winterse maaltijd in de vorm van een schnitzel (met dank aan Marc van Tol)  De mannen op het veld zetten de lijn omhoog van de laatste week hopelijk door!

Goldmembers en bedrijfsmembers: gratis
Silvermembers: €2,50 per bord
Geen lid? Word snel lid door middel van het sturen van een bericht naar ons en voorkom dat je €5.- per bord betaald.

Wat meer over Perkouw, en dit uit haar beginperiode: Opgericht op 23 augustus 1972 (in de kroeg en dat zal niemand verbazen, zoals wordt gesteld), maar dat door allerlei startproblemen het hierdoor liefst 12 jaar duurde dat de aanleg van een complex (“Over de Wetering” genoemd) kon worden gerealiseerd. Daarvóór speelde het eerste team haar thuiswedstrijden enige tijd in Lekkerkerk en daarna een periode in Stolwijk, terwijl de overige teams alle wedstrijden uit speelden.

Tot slot over afgelopen zaterdag nog dat:
- De uitwedstrijd van ons 2e team tegen VVOR 2 als uitslag een gelijkspel van 3-3 kende en op 9 december thuis om 12.45 uur tegen Berkel 2 zal spelen;
- Een resultatenoverzicht betreffende die dag luidde dat er 26 wedstrijden werden gespeeld 12 thuis en 14 uit), waarvan er 13 werden gewonnen, 11 verloren gingen en 2 wedstrijden in een gelijkspel
  eindigden. Een winstpercentage van 50, dit keer wat magertjes.
- Ten overvloede dat vanaf dit seizoen geen uitslagen en standen meer worden getoonds van de teams in de categorieën JO8 en JO9.

Oud papierzaakjes

De ophaalactie van 1 december jl. bracht 28.580 kg. op de teller, terwijl de financiële opbrengst wederom € 37,50 per ton betrof. Volgende actie: 5 januari 2018. Dit dan na vijf in plaats van de gebruikelijke tussentijd van vier weken en dus ook een week langer sparen.

Teus Verhoef

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Wedstrijdverslagen

JO11-1 na winst koploper
JO11-6 pakt weer punten
JO15-3 niet beloond voor prima inzet

Wil jij ook je wedstrijdverslagen en foto's publiceren op de website?
Stuur een berichtje naar [email protected] voor informatie.

Voetbalquiz update

In de nieuwsbrief van vorige week zaten aan een aantal foto's nog oude linkjes vast en was de link naar het nieuwsitem van de quiz niet geplaatst. Het nieuwsitem met de foto's van de quiz is nu ook up to date met de quizvragen én de antwoorden. Test je voetbalkennis!

Sint en zijn Pieten kwamen op bezoek

Hier zitten de pupillen even netjes, maar het was een gezellige chaos tijdens het Sinterklaasfeest maandagmiddag 4 december. Lekker rennen en vliegen en snoepen van allerlei lekkers. Bedankt Sinterklaas en de Zwarte Pieten! Meer foto's en een filmpje bekijk je in het fotoalbum.

Kerstklaverjassen                    15 december 2017
Blauw-Wit Bokaal   6 januari 2018

Informatieavond Jeugdvoetbal

Vanwege het geringe animo is de informatieavond van vrijdag 8 december geannuleerd en wordt deze in februari opnieuw georganiseerd. Meer details hierover volgen later.

Gevonden voorwerpen

Na het trainen en na de wedstrijden gaan verschillende mensen zonder jas en met een lege tas naar huis. Dat is ten minste de conclusie die je trekt als je de overvolle bakken met gevonden kleding ziet. Winterjasen, trainingspakken, scheenbeschermers, ondergoed, etc.... Kun jij thuis je spullen niet vinden, kijk dan even in de bakken via de commissiekamer. Regelmatig worden de stukken afgevoerd, dus wacht niet te lang met controleren als je iets kwijt bent.

Kantinerooster

Je hebt een mailtje ontvangen als je bent ingedeeld voor je VDV in de kantine. Het kantinerooster tot eind van het jaar staat ook op de website.