Nieuwsbrief 01-02-2018

1 februari 2018 13:15

met o.a. de verslagen, gevonden voorwerpen, Julian van Schaik houdt moed.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 lijdt een onverdiende nederlaag

In de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie was ons team afgelopen zaterdag in eigen huis tegen het aanmerkelijk hoger geklasseerde Dilettant bepaald niet de mindere,
maar moest desondanks een nederlaag van 0-1 incasseren, tot stand gekomen in de eerste helft door een benutte penalty. Gezien het spelbeeld hadden de onzen in alle objectief zeker een gelijkspel verdiend.
Lees ook het wedstrijdverslag.

Wedstrijdverslag Dilettant Dilettant komt goed weg tegen Schoonhoven
Regio Voetbal:  Dilettant verslaat Schoonhoven door vroege penalty
Voetbal Rotterdam:  Dilettant komt goed weg tegen Schoonhoven
Het Kontakt: Dilettant in matig duel langs Schoonhoven

Voor wat betreft de ranglijst is onze hoofdmacht na 13 wedstrijden op de 8e plaats blijven staan met 17 punten achterstand op lijstaanvoerder Kethel Spaland, met drie punten meer dan Dilettant op de 2e plaats. Boven ons staan verder achtereenvolgens VVOR, ZwartePijl, DVO ‘32. Spirit en Perkouw, terwijl onder ons HBSS Excelsior R., Leonidas, Lekkerkerk, Zestienhoven en Bolnes de standenlijst completeren.

Voor wat betreft de tweede periode delen VVOR en Kethel Spaland na 5 van de gespeelde 9 wedstrijden samen de bovenste plaats met een voorsprong van 7 punten op de onzen. Hierdoor
lijkt het veroveren van de titel van deze periode te ver uit zicht,  maar biedt de derde periode, tevens met 9 wedstrijden, in ieder geval nog  kans op een prijs. Ter herinnering werd de eerste
periode gewonnen door Dilettant. Komende zaterdag gaat ons team op bezoek bij lijstaanvoerder Kethel Spaland. De aanvangstijd is 14.30 uur en het adres van de accommodatie:
Zoomweg 2 te Schiedam. De thuiswedstrijd op 28 september 2017 werd met 0-2 verloren.

Zaterdag 2 begint  weer op 10 februari a.s.

Selectietrainers vanaf eind vorige eeuw

Onlangs kwam langs de lijn bij de wedstrijd van zaterdag 1 tegen Groot-Ammers door Nico Peltenburg, Rinus Zuurmond en ondergetekende ter sprake wie vanaf zo’n twintig jaar geleden als trainer van zaterdag 1 hebben gefungeerd. Wij kwamen een heel eind, maar ik zou hierop voor de zekerheid en voor publicatie in de nieuwsbrief na een “zoektocht” nog terugkomen en deze heeft vanaf het seizoen 1998-1999 ten aanzien van het trainersgilde het volgende opgeleverd:
- Gert Alblas (2 seizoenen).
- Geert Ouweneel (3 seizoenen en eerder ook een aantal seizoenen trainer van de zondagselectie)
- Jon van Sta (1 seizoen.
- Cees Smits (1 seizoen).
- Jos Krikke (1 seizoen).
- Murat Kama (1 1/2 seizoen).
- Kees Koudstaal (2 1/2 seizoen).
- Bert Potuyt (3 seizoenen).
- Wim Eilander (3 seizoenen).
- Raymond van der Kort (thans bezig aan zijn 2e seizoen).
In totaliteit een gemiddelde van rond 2 seizoenen. Zo, nu bent u ook wat dit betreft weer bij!

Niet vergeten, oud papier

Vrijdagavond a.s. wordt de stad weer ingetrokken om de bewoners te verlossen van oud papier.

Teus Verhoef

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Ari ontvangt statushouders

Ari: "Ik ben ooit benaderd door Tizra met het verzoek of we als VVS iets konden betekenen bij de inburgering van statushouders. Met name sport is een mooie activiteit die grenzen laat verdwijnen en dwingt tot samenspel en acceptatie van de Nederlandse gewoonten en taal." Lees verder.

Ook de lokale media besteedde hieraan aandacht; RTV Krimpenerwaard,  Het Kontakt,  Lek en IJsselstreekKrimpenerwaard Verbindt (via facebook).

Tweede poging wagen

Als je 20 jaar oud bent, wil je toch niet denken aan een voortijdig einde van je voetbalcarrière. Julian van Schaik houdt de moed er in, ook al werd de verdediger van Schoonhoven in 2017 twee keer uitgeschakeld door een afgescheurde voorste kruisband in de linkerknie. "ik blijf optimistisch over mijn rentree."  Lees het volledige artikel uit het AD Groene Hart van 1 februari 2018.

Dit mag je niet missen!

Achter de commissiekamer worden de gevonden voorwerpen bewaard. Het is weer zover, de bakken puilen uit. Dat je niet direct dat ene t-shirt mist of die sokken, maar .... een rugzak met inhoud, winterjassen, voetbalschoenen, gewone schoenen en allerlei VVS clubkleding, dat mis je toch? Kijk snel naar de foto's of je jouw eigendommen herkend en haal ze snel op.

Let op: niet alle items zijn los gefotografeerd en binnenkort worden de bakken weer geleegd!

Incasso contributie 2e halfjaar

Eind vorige week is de 2e helft van de contributie geïncasseerd en afgeschreven van het rekeningnummer dat bij ons bekend is.

Is het niet gelukt om het bedrag automatisch af te schijven dan zorg je zelf dat de contributie wordt overgemaakt op rekeningnummer NL33 RABO 0155 6479 89.

De contributie moet op onze rekening staan vóór de start van de 2e competitiehelft om te voorkomen dat het lid niet speelgerechtigd bent. Is de contributie niet op tijd voldaan dan mag je niet meevoetballen.

Heb je wijzigingen of andere vragen hierover stuur dan direct een e-mail naar [email protected]

Al ingeschreven?
voor de workshop gefaseerd trainen

De technische commissie organiseert op vrijdagavond 23 februari een workshop gefaseerd trainen voor trainers en leiders.  Meer info en inschrijven voor deze workshop.

Oud Papier 2 februari 2018
Workshop gefaseerd trainen                        23 februari 2018        19:30