Nieuwsbrief 08-03-2018

8 maart 2018 15:45

met o.a. weinig actie de afgelopen zaterdagen, ClubFund actie is gestart, supportersbus naar Zestienhoven, Darttoernooi.

Nieuws door Teus Verhoef

Weinig beleving in de afgelopen twee zaterdagen!

Dit althans op voetbalgebied, met op 24 februari nog een 7-tal (inhaal)wedstrijden en op 3 maart op de velden helemaal niets te doen in verband met algehele afgelastingen in het district West 2. Op deze zaterdag zou het trouwens maar om enkele wedstrijden zijn gegaan. Velen zullen ongetwijfeld blij zijn dat het op 10 maart weer om een normale voetbalzaterdag zal gaan.

Voor wat betreft zaterdag 1 een uitwedstrijd tegen Zestienhoven, aanvang 14.30 uur. Adres van de accommodatie Van der Duijn van Maasdamweg 601. Zoals recent o.a. in de nieuwsbrief met gegevens is gepubliceerd, zal deze wedstrijd ook per autobus kunnen worden bezocht, georganiseerd door het onvolprezen bestuur van de Supportersvereniging. Gezellig en een te waarderen initiatief van deze vereniging, lijkt mij.

Voorts vermelding van het feit dat in de afdeling van onze hoofdmacht door afgelastingen nog geen inhaalwedstrijden zijn gespeeld tussen Bolnes en Zestienhoven en tussen Zwarte Pijl en Excelsior. Na nieuwe vaststellingen zal er ook nog een inhaalwedstrijd Bolnes-Excelsior R. moeten worden gespeeld (beide twee wedstrijden in te halen). Komende zaterdag zal ook de winnaar van de 2e periode bekend worden en het zal  VVOR of Kethel Spaland worden.

Tot slot nog dat:
- Zaterdag 2 op deze zaterdag uit om 15.30 uur zal spelen tegen Jodan Boys 3.
- Ons 1e team het op 13 maart thuis in de verliezersronde van het Regio Voetbal Toernooi zal opnemen tegen zaterdag-2e klasser Papendrecht. Aanvang: 20.00 uur.

Dit keer een overname van een historisch feit uit het clubblad van 28 februari 1946 (jawel!), luidend:
“Met grote blijdschap geef ik kennis van de geboorte van een zoon Adriaan op 25 februari 1946”.
Was getekend vader Jaap Bouter. Het zal wel, maar wat moeten wij ermee, zal wellicht worden gedacht en ik zal u uit de droom helpen. Het betrof namelijk de geboorte van Adri, onze zeer waardevolle onderhoudsmedewerker, trouwens geldend voor het totale onderhoudsteam. Vader Jaap gaf dus de geboorte aan, een man die ook een groot hart voor onze vereniging had, in de oudheid een groot aantal jaren deel uitmaakte van het 1e zondagteam en tevens een aantal jaren juniorentrainer was. Een zeer rustige man ook, tevens geldend voor Adri (?!). Ook nog vermeldenswaard, denk ik, is dat in het genoemde clubblad tevens is gesteld dat Adri na de geboorte door de ouders gelijk werd ingeschreven als lid van onze vereniging!

Oud papierzaakjes

De ophaalactie van 2 maart jl. kende in vergelijking met die van een aantal vorige maanden een zeer karige opbrengst van 20.000kg, wellicht voor velen als reden het te koud gevonden“neerzetweer” op die  vrijdagavond. De financiële opbrengst betrof wederom € 37,50 per ton.

Volgende actie: 6 april.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

ClubFund Actie Plus Rechtuyt

Een leuke koffiemok van je favoriete voetballer? En muismat van je broertje? of slippers van je zusje in voetbal tenue? Het kan nu allemaal. Spaar mee met onze clubfund actie en voor welke club je ook bent bij Plus Rechtuyt kan je sparen voor je lokale voetbalheld. Lees snel meer o ver deze ClubFund Actie.

FC Schalke 04 voetbaldagen

Wegens succes verlengd: Nu €13,00 euro voordeel op je aanmelding voor de FC Schalke 04 voetbaldagen. FC Schalke 04 komt naar onze club. Hierbij kun je twee dagen trainen als een echte Duitse profvoetballer en ook kun je één dag naar de Veltins-Arena in Gelsenkirchen. Nieuwsgierig geworden? Lees alles over de FC Schalke voetbaldagen.

Met de bus naar Zestienhoven

De Supportersvereniging organiseert een busreis naar de uitwedstrijd tegen Zestienhoven 1.
De bus vertrekt aanstaande zaterdag om 13:00 uur vanaf de parkeerplaats bij de voetbal! De terugreis wordt ingezet om 16:45 uur, een kwartier na afloop van de wedstrijd. Aanmelden is nog mogelijk, stuur een berichtje om zeker te zijn van een plekje! Uiteraard zal er voor gezorgd worden dat er gedurende de busreis geen dorst geleden zal worden door de aanwezigen.

Datum: zaterdag 10-03-2018  Opstapplaats: Sportpark Het Hofland
Kosten:  Goldmembers: gratis Silvermembers: €2,50 Niet-leden: €5.-
Wil jij je opgeven?  Stuur dan een bericht via facebook messenger of mail ons op [email protected]

Opnames!

Wil jij of je kind per se niet op de film dan kun je dat aangeven bij Lizzy. Verder hopen we dat het een leuk promofilmpje wordt en dat we op jullie medewerking kunnen rekenen. Lizzy Baas komt in maart voor haar stageopdracht van school bij ons op de vereniging promotiefilmpjes maken. Op twee dagen komt Lizzy langs om te filmen. De gemonteerde filmpjes voor haar opdracht mogen wij gebruiken op de website en de app ter verduidelijking van onze  werkzaamheden en VDV taken.

Er wordt op de volgende data gefilmd op de vereniging:

10-03 jeugdfilm vanaf 9.00 uur scheidsrechter/commissiekamer / bardienst ochtend/keuken
17-03 bardienst middag film vanaf 15.00 uur

'Zuinig op de beheerscommissie'

Twaalf man sterk zijn ze, de beheerscommissie van VV Schoonhoven. “Er is iedere dag wel iemand bezig”, vertelt oud-voorzitter Peltenburg, 64 jaar én met pre-pensioen. “Ik ben er zelf twee dagen in de week, maar we hebben er ook eentje die er drie dagen is. Iedereen heeft zijn eigen taken.” Interview met Nico Peltenburg in het VoetbalJournaal.