Schoonhoven 1 wint, prachtig weer voor een voetbalclinic

19 oktober 2017 13:15

nieuwsbrief met o.a. pupil van de week, de wedstrijdverslagen, nieuws vanuit de kelderklasse, agenda ledenvergadering

Nieuws door Teus Verhoef

En toen brak de zon door! Dat deed hij zaterdag jl. al vroeg, maar dit in de middag nog eens extra in verband met de thuis zeer verdiende zege van onze hoofdmacht met 4-1 op Lekkerkerk. Na drie achtereenvolgende nederlagen waren de onzen zo langzamerhand wel aan punten toe en dit smaakt naar (veel) meer! In de eerste helft werd een voorsprong van 3-0 genomen, sputterde Lekkerkerk na de pauze nog even tegen door er 3-1 van te maken, maar ons team dus nog een keer scoorde voordat de scheidsrechter een einde aan de wedstrijd maakte. De doelpuntenmakers onzerzijds waren Arie Versluijs (uit een penalty), Shahram Omary, Amine Karroum en Joran ten Have. Lees ons wedstrijdverslag.

Wedstrijdverslag van V.V. Lekkerkerk
Verslag Regio-Voetbal  Opgaande lijn bij Schoonhoven, Lekkerkerk nog erg wisselvallig.
VoetbalRotterdam.nl  Lekkerkerk verliest in Zilverstad
Het Kontakt LY 'Let op Schoonhoven gaat meetellen'

Voor wat betreft de ranglijst hebben wij nu gelukkig ook de onderste plaats verlaten (deze wordt ingenomen door Bolnes) en vertoeven wij nu op de voorlaatste plaats (in ieder geval toch al iets!), samen met Perkouw, Excelsior R en Lekkerkerk.

Komende zaterdag wordt wederom thuis gespeeld en dan tegen Excelsior R. Aanvang: 15.00 uur.
In het kort wat over deze tegenstander dat zij onderdeel uitmaakt van de vereniging SR Excelsior, de amateur- en jeugdafdeling van het “grote” Excelsior, opgericht op 23 juli 1902, dus net vóór onze vereniging.

Vorige week dinsdag is in Ottoland in het kader van het Regio Voetbal Toernooi met 1-2 gewonnen van  4e klasser VVAC (gescoord werd door Redouan Adoudy en Amine Karroum). Pas op 12 december wordt weer gespeeld tegen 2e klasser Drechtstreek uit Papendrecht, het 3e team uit de poule van drie.

Terug naar afgelopen zaterdag nog dat:
- Ons 2e team het met 1-2 moest afleggen tegen Lekkerkerk 2 en zaterdag a.s. vrij is;
- Een resultatenoverzicht betreffende dezelfde zaterdag luidde dat in totaal 27 wedstrijden werden gespeeld  (15 thuis en 12 uit), waarvan er 16 werden gewonnen, 9 verloren gingen en twee wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Een winstpercentage van 55,56, aldus aan de goede kant van de streep.

Rectificatie.
Dom, dom, dom! Een vergissing maken is menselijk, maar sla je de plank 100 jaar mis, dan zit je er wel erg ver naast. Mij overkwam dit met betrekking tot mijn stuk “Van toen naar nu” in de nieuwsbrief van vorige week,  waarin ik als oprichtingsdatum van onze vereniging 2002 in plaats van natuurlijk 1902 heb vermeld. Excuses voor deze *misser van de eeuw”.

Oud papierzaakjes

De ophaalactie van 6 oktober jl. bracht 37.960 kg. op de teller en dat kan er naar mijn mening mee door. De financiële opbrengst bedroeg € 37,50 per ton, het basistarief.
Volgende actie: 3 november a.s.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Pupil van de week

Zaterdag was Zakaria Ayachi pupil van de week. Hij is een ontzettend fijne teamplayer die heel hard werkt. Zakaria is de centrale verdediger van JO9-3 en timmert het achterin helemaal dicht. Hij maakt elke wedstrijd enorm veel meters, want ondanks zijn plek achterin droomt ie stiekem ook van scoren. Dus als ie zijn kans schoon ziet, gaat ie mee op naar voren om de bal keihard de netten in te knallen. Hij is altijd vrolijk en opgewekt met een enorme wil om te winnen. Kortom, een topspeler die we nog lang niet verkopen aan het eerste van VVS!

Wedstrijdverslagen

JO11-6 wint ook na overplaatsing naar hogere klasse
JO10-1 dubbel feest met dubbele cijfers
JO11-2 schittert in eerste kraker
JO11-1 herstelt zich goed en wint

Wil jij ook je wedstrijdverslagen en foto's publiceren op de website?
Stuur een berichtje naar [email protected] voor informatie.

Bedankt voor het stemmen!

De actie van Ralph heeft helaas de voetbalclinic niet gewonnen, maar toch iedereen die meegewerkt heeft bedankt!

Clinic voor de Jeugd

Prachtig weer en heel veel deelnemers, de clinic was een succes!

KNVB cursus bij V.V. Schoonhoven

In het kader van ons beleidsplan Focus 2020 hebben wij ingezet op ontwikkeling als één van onze pijlers. Dit geldt voor alle betrokkenen bij onze club en zeker niet in de laatste plaats voor onze trainers bij de jeugd. Een aantal enthousiaste trainer / coaches volgt nu een KNVB cursus die bij ons op het complex gegeven wordt.

Gespot in de Kelderklasse

Op de Facebookpagina van De Kelderklasse: Geen sleutel voor het hek bij SVS 6 tegen Schoonhoven 4. Dan maar lekker van het zonnetje genieten!

Brainstorm bijeenkomst 20 oktober 2017
Algemene ledenvergadering    nu met agenda !         30 oktober 2017
Oud Papier 3 november 2017
Voetbalquiz VVS 24 november 2017
Oud Papier 1 december 2017

Kantinerooster

Je hebt een mailtje ontvangen als je bent ingedeeld voor je VDV in de kantine. Het kantinerooster tot eind van het jaar staat ook op de website.