De competitie is gestart, slecht begin Zaterdag 1

28 september 2017 12:45

nieuwsbrief met o.a. pupil van de week, kantinerooster, terug in de tijd, wedstrijdverslagen

Nieuws door Teus Verhoef

VVS 1 moet het hoofd buigen voor Kethel Spaland

Na de niet tot de verbeelding sprekende resultaten tijdens de gehouden oefen- en bekerwedstrijden was een ieder “van ons” zeer benieuwd hoe ons team het er afgelopen zaterdag thuis tegen Kethel Spaland vanaf zou brengen. Helaas kon ook nu de ploeg niet met een overwinning worden gefeliciteerd en werd het 0-2 voor de Schiedammers. Het ging vooral in de eerste helft gelijk op en de doelpunten vielen pas in de 81ste en 88ste minuut, de eerste doordat Hayo Nagtegaal ongelukkig de bal tegen zijn achterhoofd te kreeg. Lees het wedstrijdverslag en bekijk de foto's op de facebookpagina van Kethel Spaland.
Opvallend was dat van de streekploegen, namelijk Lekkerkerk, Perkouw en Spirit ook klop kregen. Alleen Dilettant boekte een overwinning en dat op buur Lekkerkerk.

Komende zaterdag wordt uit tegen Leonidas uit Rotterdam gespeeld, dat zaterdag verloor van Zwarte Pijl om 15.00 uur.

Leonidas is een gerenommeerde vereniging, opgericht op 30 oktober 1909, thans met het eerste zondagteam spelend in de hoofdklasse en  een zaterdagafdeling vanaf 1984.

Terug naar afgelopen zaterdag verloor ons 2e team thuis met 0-3 van SVS 2. Tot het moment dat onze keeper na zo’n 30 minuten met een rode kaart uit het veld werd gestuurd waren de ploegen nog aan elkaar gewaagd. Jammer dus van het betreffende feit. Komende zaterdag spelen zij uit om 14.30 uur tegen FC Oudewater. De weg ernaar toe zullen de onzen zo langzamerhand wel kunnen dromen, want zowel in de vorige competitie als recentelijk voor de beker werd in Oudewater tegen elkaar gespeeld.

Tot slot nog een resultatenoverzicht met betrekking tot 23 september, luidend dat in totaal 27 wedstrijden gespeeld (14 thuis en 13 uit), waarvan er 15 werden gewonnen, 11 verloren gingen en 1 wedstrijd in een gelijk spel eindigde. Aldus een winstpercentage van 55,56, ietsje boven de streep.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Pupil van de week

Verdediger Joey van Donselaar kon zaterdag niet voorkomen dat Zaterdag 1 verloor. De speler van de JO9-2 was pupil van de week en trapte af om de spelers en keeper op scherp te zetten. Vanuit de dug-out hield hij daarna de wedstrijd goed in de gaten. Over de nabespreking inclusief het traditionele patatje liet hij niets los... Joey is gek op voetballen maar vindt gamen en zwemmen ook fijn. Een sportieve jongen dus!

Bliksemstart in competitie voor JO11-2
Relaxte opening van de competitie voor JO-10-1
JO11-1 moeizaam van start in de competitie
JO15-3 begint prima aan competitie met winst in Moordrecht

Wil jij ook je wedstrijdverslagen en foto's publiceren op de website?
Stuur een berichtje naar [email protected] voor informatie.

Clinic voor de pupillen

Heb jij je al opgegeven?
In de herfstvakantie wordt op maandag 16 oktober een clinic georganiseerd voor alle pupillen, Champions League t/m O13. Lees de informatie en kijk wie zich al heeft ingeschreven!

Vacature bestuurslid

Draag jij de vereniging een warm hart toe? Denk je wel eens dat zou anders of beter kunnen en heb jij daar goede ideeën bij? Ben je positief ingesteld en heb je een flinke dosis enthousiasme? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Kantinerooster

Je hebt een mailtje ontvangen als je bent ingedeeld voor je VDV in de kantine. Het kantinerooster tot eind van het jaar staat ook op de website.

Dit keer neem ik u mee naar 1986, toen een bestuurscrisis plaatsvond. Dit is in onze verenging gelukkig weinig gebeurd, zoals uit de analen blijkt, zeker na dat jaar niet meer door naar mijn mening over het algemeen zeer bevredigend functioneren van besturen in verschillende samenstellingen. Maar in 1986 was het dus echter goed mis en het toenmalige plaatselijke blad “De Lekstreek” schreef hierover het volgende, volledig overgenomen artikel met als kop: “Hoofdbestuur geeft er de brui aan. Bestuurscrisis bij VV Schoonhoven en ultimatum aan leden”.

Teus Verhoef

Jeugd trainer - coach

Tien trainers van de JO9 en JO11 op de cursus Jeugd Voetbal Trainer Coach van de KNVB #ontwikkeling #focus2020

Oud Papier    7 oktober 2017