Nog geen punten ...

12 oktober 2017 13:30

nieuwsbrief met o.a. Wedstrijdverslagen, Uitslagen JO9, Clinic in de herfstvakantie en Stemmen kan nog!

Nieuws door Teus Verhoef

En weer moest zaterdag 1 een verlies incasseren. Ook in de derde competitiewedstrijd moest zaterdag 1 een nederlaag slikken, dit keer uit tegen Zwarte Pijl. Ons team kwam matig voor de dag en het werd 3-0 voor de Rotterdammers. Lees het wedstrijdverslag.

De vraag is wanneer punten gepakt gaan worden en hopelijk zal dit komende zaterdag al zijn, wanneer thuis tegen Lekkerkerk wordt gespeeld. Deze ploeg, die ook nog nul punten had, boekte zaterdag tegen Leonidas wel een overwinning en voor wat de ranglijst betreft delen wij nu de laatste plaats met Bolnes. Koplopers zijn  Kethel Spaland en Dilettant met nog het maximale aantal punten van negen.

De derby op14 oktober vangt om 15.00 uur aan en er wordt van beide zijden veel publiek verwacht.

Wat meer over Lekkerkerk is dat zij is opgericht in 1927 en – opvallend – ten aanzien van bepaalde zaken gelijkenissen met onze vereniging vertoont, zoals ook beschikkend over drie velden, waarvan tevens twee kunstgrasvelden, en ook een Stichting ter exploitatie van o.a. de velden en (zakelijke) regelingen dienaangaande, zoals bij ons. Waar zij ook wel over beschikt en wij (nog?!) niet is een overdekte zittribune, plaats biedend aan circa 200 personen en voor een groot deel door zelfwerkzaamheden van leden is ontstaan. Veel later dan bij ons is Lekkerkerk met prestatief zaterdagvoetbal begonnen, namelijk in het seizoen 2012-2013 en afgelopen seizoen zijn zij vanuit de 4e klasse naar de 3e klasse gepromoveerd.
N.B. Een groot aantal jaren speelden wij in het zondag tijdperk in vele competities tegen elkaar, altijd spannend, niet altijd zachtzinnig zoals dit in streekderby’s ging, maar zelden te ver gaand, wat ik mij ervan kan herinneren.

Terug naar zaterdag jl. met de mededeling dat ons 2e team haar eerste overwinning uit tegen Capelle 4 boekte  (het werd 0-4) en komende zaterdag om 12.45 uur thuis tegen Lekkerkerk 2 speelt.

Het resultatenoverzicht: 28 wedstrijden gespeeld (13 thuis en 15 uit), waarvan er 15 werden gewonnen, 8 verloren gingen en 5 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 53,57, niet slecht, vooral ook gekeken naar de relatief ook vele gelijke spelen.

Van toen naar nu, 115 jaar voetbal

Nu onze vereniging op 2 oktober jl. 115 jaar bestond en na het Goudse Olympia de oudste club in de omgeving is, mag aan dit feit, dunkt mij, wat nadere aandacht worden besteed en doe ik hieraan met uw welnemen mee door een aantal feiten te noemen in de vorm “Van toen naar nu”.

VVAC in EM Cup onderuit tegen Schoonhoven

De Schoonhovense zege afgelopen dinsdagavond was verdiend.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Harry van Waas in het AD

In het kader van de week van de scheidsrechter stond er een speciaal item in het AD

JO11-1 trekt wederom aan kortste eind tegen Haastrecht
JO11-2 slaat ook toe in eerste thuisduel
JO11-6 walst ook over ONA heen
JO15-3 strijdend naar een gelijkspel tegen sterk RVC'33

Wil jij ook je wedstrijdverslagen en foto's publiceren op de website?
Stuur een berichtje naar [email protected] voor informatie.

Uitslagen en standen teams JO9 en jonger

Als onderdeel van de nieuwe wedstrijdvormen van de KNVB voor pupillen, worden uitslagen en standen van Onder 9 jaar en jonger niet standaard meer op de Voetbal.nl website en op de Voetbal.nl app getoond. De KNVB heeft hier onlangs een nieuwsbericht over gepubliceerd.

Clinic voor de pupillen

Er zijn al 80 deelnemers, heb jij je ook opgegeven? Dat kan nog tot 20.00 uur morgenavond, vrijdag 13 oktober. In de herfstvakantie wordt op maandag 16 oktober een clinic georganiseerd voor alle pupillen, Champions League t/m O13. Lees de informatie en kijk wie zich al heeft ingeschreven!

Stem op Ralph

We kunnen met VV Schoonhoven een trainingsdag olv Hans Kraay jr winnen via Fox Sports het moment van de maand! Dat Ralph met zijn team JO9-2 te gast was bij de ere tribune van Fox Sports hebben jullie kunnen lezen. Zij kunnen een voetbalclinic van Hans Kraay jr. winnen en hebben daarvoor jullie stem nodig. Het is heel eenvoudig, plaats op het originele Facebookbericht je reactie "nummer 2 Ralph Lambers". En vraag ook je vrienden om mee te doen. Stem vandaag nog. Het moment met de meeste stemmen wint de clinic.

UW Rabobank Clubkas Campagne

Stemmen kan nog t/m 16 oktober 2017
Jouw stem is geld waard, steun onze club!
Ook in 2017 steunt UW Rabobank het lokale verenigingsleven weer met UW Rabobank Clubkas Campagne. Tijdens deze campagne krijgen recreatieve verenigingen en stichtingen in de Utrechtse Waarden en Schoonhoven de kans om hun clubkas te spekken. Hoe meer stemmen voor onze club, hoe hoger het bedrag voor de clubkas. Ben jij lid van de Rabobank? Lees dan meer over deze actie en stem op V.V. Schoonhoven.

Wij luiden de noodklok!

Ivm de openstaande vacatures binnen onze vereniging organiseren we een brainstormavond op vrijdagavond 20 oktober. Het nieuwsitem van vorige week trok de aandacht van velen en werd ook in de lokale kranten opgemerkt.

Wij zijn ervan overtuigd dat we veel talent in onze vereniging hebben rondlopen zowel bij de leden als ouders en andere betrokkenen. De kunst is om dit talent te benutten en velen te enthousiasmeren om hun steentje te gaan bijdragen.  Lees het nieuwsbericht.

Kantinerooster

Je hebt een mailtje ontvangen als je bent ingedeeld voor je VDV in de kantine. Het kantinerooster tot eind van het jaar staat ook op de website.

Brainstorm bijeenkomst 20 oktober 2017
Algemene ledenvergadering        30 oktober 2017