Nieuwsbrief 26-10-2017

26 oktober 2017 13:45

met o.a. ledenvergadering verzet, pupil van de week, de wedstrijdverslagen en de SV-VVS Voetbalquiz.

Nieuws door Teus Verhoef

Toch weer een nederlaag

Zaterdag 1 liep na een bemoedigende zege op 14 oktober toch alweer tegen een nederlaag aan. In de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen Excelsior R. was ons team niet of in ieder geval in weinig te vergelijken met het door haar vertoonde spel op 14 oktober jl. tegen Lekkerkerk. Toen een winst van 4-1, nu thuis een verlies van 0-2 tegen Excelsior R., bij aanvang van de wedstrijd met ons een gedeelde dertiende plaats innemend.  Lees het wedstrijdverslag.

Deze ontmoeting maar snel vergeten en het vizier richten op de wedstrijd van komende zaterdag uit tegen HBSS (voluit: Houdt Braaf Stand Schiedam, opgericht op 27 maart 1927 en zich in algemene zin presenterend met “Gewoon lekker voetballen, bij  een  normale vereniging”) en dan hopelijk in een vorm verkerend als onlangs tegen Lekkerkerk. HBBS neemt op de ranglijst met negen punten de 6e plaats in, aldus met zes punten meer dan de onzen. De wedstrijd vangt om 14.30 uur aan en het adres van de accommodatie is Sportpark Harga, Olympiaweg 41, Schiedam.

Over de ranglijst verder dat Dilettant nog zonder puntenverlies op de eerste plaats staat, het nog puntloze Bolnes lantaarndrager is en ons team samen met Lekkerkerk en met drie punten de voorlaatste plaats inneemt. Nog even terug naar zaterdag jl. zij nog gesteld dat er in verband met deze inhaaldag er in totaal slechts negen wedstrijden zijn gespeeld (twee thuis en zeven uit), waarvan er vijf zijn gewonnen, drie verloren gingen en één wedstrijd in een gelijk spel eindigde. Aldus een winstpercentage van 55,57.

Afrondend nog dat ons 2e team zaterdag a.s. uit tegen Dilettant 3 zal spelen, aanvangend om 15.00 uur.

In het zonnetje

Dit keer laat ik een zonnetje schijnen voor iemand die al jarenlang van grote waarde is voor onze vereniging. Hij was een tijdlang speler van verschillende teams jong en oud(er), heeft hij zich ook niet onbetuigd gelaten voor wat betreft vrijwilligerswerk en is hij een vaste bezoeker van thuiswedstrijden van zaterdag 1 (af en toe ook van uitwedstrijden) en ook vaak van lagere elftallen. Die persoon is aimabele en clubman in optima forma Geert Terlouw.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Pupil van de week

Aidan van der Hek van JO9-4 was zaterdag bij de wedstrijd van het eerste aanwezig. Helaas kon hij niet voorkomen dat onze ploeg twee doelpunten tegen moesten incasseren. Aidan moedigde de blauw-witte vol vuur aan, maar het was niet genoeg. De traktatie na de wedstrijd maakte veel goed!

JO15-1 wint bekerwedstrijd van Blauw-Zwart

Wil jij ook je wedstrijdverslagen en foto's publiceren op de website?
Stuur een berichtje naar [email protected] voor informatie.

Spelerspasfoto KNVB

Ben jij nog herkenbaar aan de hand van je foto op de digitale spelerspas? Wijzigingen kun je doorvoeren tot 1 november. Lees het nieuwsbericht van de KNVB.

Brainstormsessie 20 oktober 2017

‘Wij luiden de noodklok!' Dit bericht stond 2 weken geleden in de nieuwsbrief en werd ook opgepakt door journalisten van lokale kranten. Heel fijn! Zo werd de ernst van de situatie opeens bij veel meer mensen duidelijk. Gelukkig hebben wij als vereniging een grote groep vrijwilligers die zich dagelijks inzetten voor de vereniging.

Deze groep kwam vrijdag bij elkaar om te brainstormen en tot eventuele oplossingen te komen om de vele openstaande vacatures in te vullen. Ook hebben zij met elkaar naar het vraagstuk ‘ hoe kunnen we er voor zorgen dat alle vrijwilligerstaken met 95% betrouwbaarheid uitgevoerd worden?’ gekeken. Het was een leuke en succesvolle bijeenkomst. Er zijn veel goede ideeën geopperd en namen genoemd van mensen die wij gaan benaderen met de vraag of ze in een commissie of bestuur willen plaats nemen. Wij weten zeker dat we met deze positieve instelling en hulp de goede kant op gaan.

Maar we zijn er nog niet!  Wilt u ook een steentje bijdragen  of kent u iemand die dit wil, schroom dan niet en neem contact op met een van de bestuursleden of stuur een mail naar [email protected]

Namens het bestuur
Kitty Getrouw

Pupillenclinic geslaagd!

Vorige week maandag in de herfstvakantie een druk bezochte pupillenclinic. Lees het verslag en bekijk de foto's van deze mooie dag.

Algemene Leden Vergadering verzet

In de bestuursvergadering hebben we moeten besluiten de algemene ledenvergadering te verzetten van maandag 30 oktober naar maandag 27 november.

Oud Papier 3 november 2017
Voetbalquiz VVS 24 november 2017
Algemene ledenvergadering                    27 november 2017
Oud Papier 1 december 2017
Informatieavond Jeugdvoetbal      *NIEUW        8 december 2017

Voetbalquiz VVS

Na het daverende succes met een uitpuilende kantine van VV Schoonhoven vorig jaar is de voetbalquiz uiteraard weer terug dit jaar! De bitterballenronde is dit jaar uiteraard weer van de partij! Met wie ga jij proberen om de eeuwige roem te vergaren?
Supportersvereniging VVS

Kantinerooster

Je hebt een mailtje ontvangen als je bent ingedeeld voor je VDV in de kantine. Het kantinerooster tot eind van het jaar staat ook op de website.