Winst voor Schoonhoven 1

14 september 2017 10:15

nieuwsbrief met o.a. Winst voor Schoonhoven 1 - Iedereen heeft recht op speeltijd -
Is de contributie betaald? - Sportieve actie van Fysiotherapie MTC Schoonhoven - JO9-2 naar Fox Eretribune -

Nieuws door Teus Verhoef

Winst voor Zaterdag 1
Zaterdag 1 proefde na drie wedstrijden weer eens het zoet der verwinning. Ons team liet zich afgelopen zaterdag geen tweede keer door een 4e klasser verrassen en stuurde Linschoten met een 4-0 nederlaag in de tweede districtsbekerwedstrijd in de eerste ronde naar huis. Gezien het spelbeeld had de winst zelfs nog veel hoger kunnen uitvallen.

Als een prettige bijkomstigheid kan deze zege wellicht gezien worden als een revanche voor de eerste bekerwedstrijd in en tegen Bergambacht. Voor wat  betreft de scores op 9 september wist Hayo Nagtegaal liefst driemaal het net te vinden, waarvan één uit een penalty, terwijl Rogier Peltenburg als regelmatige scorer de vierde goal voor zijn rekening nam. Voor wat betreft Hayo gebeurt het wellicht niet vaak dat een verdediger, zoals hij is, in een wedstrijd zoveel malen heeft weten te scoren. Ik heb geprobeerd te achterhalen of dit in onze bijna 115-jarige historie eventueel meerdere keren is gebeurd, maar mijn zoektocht heeft helaas niets opgeleverd!!

Zaterdag a.s. wordt de groepsfase van het bekergebeuren afgesloten met een uitwedstrijd tegen het naar de 3e klasse gepromoveerde Oudewater. Zij hebben zes punten uit de twee gespeelde wedstrijden en op 9 september werd een winst, tevens van 4-0, geboekt op Bergambacht. Bij een eventuele zege van ons team (nu drie punten) op Oudewater zal het doelsaldo van beide hoogstwaarschijnlijk doorslaggevend zijn voor verder bekeren. Ook Bergambacht kan op 16 september bij een zege op Linschoten tevens op zes punten komen, maar dan zullen zij wel zeer veel moeten scoren om tot het beste doelgemiddelde te kunnen komen en dat wordt vooralsnog niet aannemelijk geacht.

Echter heeft het alles geen zin als Oudewater zaterdag tegen ons (aanvang om 14.30 uur) eventueel minimaal één punt haalt, maar daar werken wij natuurlijk niet aan mee!

Ons 2e elftal moest het zaterdag in haar tweede bekerwedstrijd in Woerden met 2-1 afleggen tegen Sportlust ‘46 2. Matjeu van Arkel nam de tegentreffer voor zijn rekening. Ook dit team gaat zaterdag voor haar derde bekerwedstrijd naar Oudewater om het tweede elftal van deze vereniging te ontmoeten. Aanvang: 12.30 uur.

Tot slot over zaterdag jl. nog dat er in totaal 34 wedstrijden werden gespeeld (15 thuis en 19 uit), waarvan er 12 werden gewonnen, 21 verloren gingen en één wedstrijd in een gelijk spel eindigde.
Een winstpercentage van 35,29, helaas niet om over naar huis te schrijven en hopelijk niet meer gebeurend.

Ondanks de gestadige regen op 9 september en ook nog op zaterdagochtend, werd er op brede schaal gespeeld. Wat zijn de kunstgrasvelden, waarop bij hoge uitzonderingen niet mag worden gespeeld, toch een zegen en geen grote teleurstellingen meer over afgelaste trainingen en/of wedstrijden, zoals voorheen bij alleen gewone grasvelden.

Oud papierzaakjes
De ophaalactie van 1 september jl. kende een uitstekende opbrengst van 42.300 kg. De acties in de maanden juli en augustus deden het af met respectievelijk 38.340 en 30.029 kg. Over de drie acties dus een gemiddelde van 36.889 kg. De financiële opbrengsten betroffen € 37,50 per ton. De penningmeester zal wellicht niet ontevreden zijn!

Volgende actie: 6 oktober a.s., dan dus na vijf in plaats van de gebruikelijke vier weken.

Programma
Het wedstrijdprogramma zie je eenvoudig via de apps van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

JO11-1 wint ook tweede bekerwedstrijd
Nu al tiki-taka bij JO11-3
Hard werken voor JO10-1

Is de contributie betaald?

In augustus heb je de mail ontvangen met de factuur voor de contributie. Eind augustus was de incasso voor de eerste helft van dit voetbalseizoen. Helaas zijn er behoorlijk veel storneringen geweest. En dat betekent dat de contributie niet door iedereen is voldaan.

? Om te voorkomen dat je niet kunt spelen als de competitie begint zorg je er zelf voor dat de contributie binnen één week wordt overgemaakt naar ons rekeningnummer NL33 RABO 0155 6479 89.

De contributie moet op onze rekening staan vóór de start van de competitie op 23 september aanstaande anders ben je niet speelgerechtigd.

Vacatures

Met de nieuwe functionaliteiten in Sportlink, het programma voor de verenigings- en ledenadministratie, kunnen we taken vereenvoudigen. Door de procedures te centraliseren en te automatiseren scheelt dat onze vrijwilligers een hoop tijd!
Voor het stroomlijnen en coördineren van de nodige aanpassingen kunnen wij extra hulp gebruiken. Lijkt jou dat een interessante taak en kun je wat tijd vrijmaken voor dit project? Dan komen we graag met je in contact.

Zowel bij de selectie als bij de jeugd- en toernooicommissie zijn vacatures ontstaan. Kijk welke functies beschikbaar zijn. Ook als je op zoek bent naar een (maatschappelijke) stage.

Iedereen heeft recht op speeltijd

Ken je dat gevoel van “wanneer kom ik er nou eens in….”?  Of sta je vaak in de wissel omdat een trainer denkt dat de kans op winst groter is zonder jou? Bij VV Schoonhoven is dat vanaf nu verleden tijd bij de  jeugd.

JO9-2 zaterdag te gast bij Fox Eretribune

Een pprachtige keepersredding tijdens de oefenwedstrijd VV Schoonhoven JO9-2 tegen Feyenoord JO8-1 werd door vader Lambers ingezonden voor Mijn Moment van Fox Sports en won de weekprijs.

Gratis blessure inloopspreekuur
bij Fysiotherapie MTC Schoonhoven

Een mooie sportieve actie voor de leden van alle sportverenigingen in Schoonhoven.

Vrijwilligersavond                               22 september 2017 19:00
Oud Papier    7 oktober 2017